אורנג' עיקלה רכוש של זוג מנויים שהתנתקו – תפצה ב- 11,000 ש"ח

בתאריך: 4/07/2013 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

הזוג ביקש להתנתק מאורנג' והסדיר את חובו עימה, אולם אורנג' הטילה עיקול על חשבון הבנק וכרטיסי האשראי שלהם. הזוג מיהר והסדיר העניין עם אורנג', אלא שגם בזאת לא תמו תלאותיהם ולאחר זמן מה הופיעו בביתם מעקלים מלשכת ההוצאה לפועל ועיקלו את רכושם ברישום. הצדק הגיע רק לאחר שהגישו תביעה קטנה נגד אורנג' ונגד משרד עו"ד חן פישר אשר ייצג את אורנג' בהליכי ההוצאה לפועל.

אליהו ורונית סמדר היו מנויים באורנג' (חב' פרטנר תקשורת) במשך שנים. לימים ביקשו להתנתק מהשירות, שילמו את יתרת חובם ועברו להתקשר עם חברה אחרת.
לטענת הזוג, לאחר כשנה התקבלה בביתם אזהרה מטעם לשכת ההוצל"פ בגין חוב לאורנג'. אליהו ורונית מיהרו לברר את מהות החוב, שכן סברו ששילמו את כל המגיע לאורנג', אולם חיש מהר הוטל עיקול על חשבון הבנק שלהם ואף כרטיסי האשראי שלהם בוטלו. הבירור שערכו העלה כי אורנג' טוענת כלפיהם לחוב של 2,000 ₪. השניים הגיעו עם אורנג' להסדר לפיו ישלמו 560 ₪ בלבד להסדרת העניין.

אולם בכך לא תמו תלאות הזוג. חרף העובדה ששילמו לאורנג' את מלוא חובם המוסכם, לאחר שבועיים פקדו את ביתם מעקלים מטעם ההוצאה לפועל. לא הועילו הסברי הזוג לפיהם שילמו את מלוא החוב, והמעקלים עיקלו את תכולת הבית.

בדיון שנערך בפני השופט יוסי טורס בבית המשפט לתביעות קטנות קריות, נטען מצד הזוג סמדר כי נגרמה להם עגמת נפש רבה וכן בושה, שכן לראשונה בחייהם עוקל חשבון הבנק שלהם, בוטלו כרטיסי האשראי שלהם, וכן בוצע עיקול בביתם, וכל זאת למרות שלא היה להם כל חוב. עוד נטען מצידם ביחס לעיקולים שבוצעו טרם התשלום, כי סברו ששילמו לאורנג' את כל המגיע לה, ובכל מקרה לו היו נשלחים אליהם מכתבי התראה לכתובת הנכונה, היו מסדירים את הנושא במהירות ללא צורך בהליכי גבייה, כפי שעשו מיד כשקיבלו את האזהרה.

להגנתם טענו הנתבעים, אורנג' ומשרד עו"ד חן פישר, כי עיקול חשבונות הבנק וביטול כרטיסי האשראי בוצעו כדין, שכן לא הוגשה התנגדות לתביעה לאחר קבלת האזהרה. ביחס לעיקול ברישום לאחר תשלום החוב, נתגלעה מחלוקת בין אורנג' ובין משרד עו"ד חן פישר. אורנג' הודתה כי קיבלה את הסכום וטענה כי הודיעה זאת למשרד עורכי הדין על מנת שיסגרו התיק ויבטלו ההליכים.

אולם משרד עו"ד חן פישר לא ידע למסור לביהמ"ש תשובה מניחה את הדעת ביחס לשאלה מדוע חרף כך שהמידע הועבר אליו עשרה ימים לפני מועד ביצוע העיקול, לא העביר הודעה ללשכת ההוצל"פ על כך שהחוב שולם ויש לסגור התיק ולהימנע מביצוע הליכים. כמו כן המשרד לא מסר לביהמ"ש תשובות ביחס לשאלה מדוע נשלחו מכתבי התראה לכתובת בלתי נכונה (בנהריה), ולא לכתובת הרשומה במשרד הפנים וזו המצויה בידי אורנג' (בכרמיאל) ואשר אליה שלחה אורנג' חשבוניות לתובעים במשך שנים.

הצדדים בתיק הסכימו כי השופט יפסוק בענין בדרך של פשרה (בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט). כמו כן הסכימו הצדדים שפסק הדין יופנה כנגד אורנג' בלבד. השופט חייב את אורנג' לשלם לתובעים סך של 10,000 ₪ וכן הוצאות בסך 1,000 ₪.

[1. אליהו סמדר 2. רונית סמדר  – נגד –  . חברת פרטנר תקשורת בע"מ ח.צ. 52-004431-4 2. משרד עו"ד חן פישר, בית המשפט לתביעות קטנות קריות, תביעה קטנה 38415-11-12, בפני כב' השופט יוסי טורס. פסק הדין ניתן ב:  י"ט תמוז תשע"ג (27 יוני 2013)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט