אלעל תפצה ב- 7,500 שקל נוסע שלא עלה על הטיסה עקב רישום יתר

בתאריך: 16/02/2010 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

התובע שילם מראש על הכרטיס והגיע לטיסה כשלוש שעות לפני הזמן, אך לא הועלה לטיסה בגלל רישום יתר (אובר בוקינג). רוצים להימנע ממקרה דומה? שריינו מראש מקום ישיבה ספציפי. נציגת אלעל הודתה: אנחנו לא מורידים נוסע שהזמין מקום ישיבה מראש.

אילן רביב, מהנדס ואיש עסקים, הזמין את הכרטיס לרומניה כעשרה ימים לפני הטיסה, שילם עבורו 900 דולר כחמישה ימים מראש והגיע לטיסה כמעט שלוש שעות לפני הזמן. להפתעתו הרבה, בהגיעו לדלפק אלעל נמסר לו כי אינו יכול לעלות לטיסה עקב רישום יתר. כל תחינותיו בפני נציגי אלעל לא הועילו, גם כשביקש מהם למצוא נוסע אחר שיתנדב "לזכות" להישאר על הקרקע תמורת פיצוי של 200 $.

העסקה המתוכננת נפגעה

לטענתו של רביב, העסקה שאמור היה לבצע ברומניה לא יצאה אל הפועל בשל פספוס הטיסה. "הייתי אמור להיפגש ברומניה עם מנכ"ל חברה שהגיע במיוחד לצורך הפגישה משבדיה, אך לא יכול היה לחכות אף יום אחד נוסף".

אלעל הציעה לרביב פיצוי של 200 דולר או כרטיס טיסה לאירופה, ולא נענתה לדרישתו לפיצוי גבוה יותר. לפיכך הגיש תביעה קטנה בה דרש לקבל פיצוי של למעלה מ-30 אלף שקל.

נוסע שקורקע יכול לתבוע יותר מ- 200 דולר

השופטת ליה לבאון, מבית המשפט לתביעות קטנות פתח-תקווה, כתבה בהחלטתה כי "אין כל סיבה שעסקיו של אדם יפגעו. חברה המשתמשת בזכותה לרישום יתר יכולה לצפות לתביעה שתעלה על 200 דולר". עם זאת, השופטת לא קיבלה את בקשת התובע לקבל פיצוי כה גבוה, וקבעה כי לא ניתן לדעת בוודאות מדוע העיסקה לא הסתיימה בהצלחה. עוד קבעה השופטת, כי הנוסע לא ניסה לנצל את רישום היתר לצורך התעשרות על חשבון אלעל, "זכותו של אדם לקבל שירות כפי שציפה לקבל ונותן השירות אמור לעמוד בהבטחותיו".

השופטת הבהירה שהחוק אכן מאפשר לחברת תעופה לרשום יותר נוסעים ממספר המקומות במטוס, וזאת מטעמים כלכליים לטובת החברה, אך החוק גם קובע שיש לפצות נוסע שלא עולה לטיסה כתוצאה מרישום יתר, אם לא מספקים לו טיסה אחרת לאותו היעד תוך ארבע שעות ממועד הטיסה המקורית בטיסות קצרות ותוך שש שעות בטיסות ארוכות.

הזמן מקום ישיבה והבטח את מקומך בטיסה

נציגת חברת אלעל, דנה קליינמן, חשפה בדיון בבית המשפט מהם הקריטריונים שלפיהם בוחרת אלעל מי מהנוסעים לא יעלה לטיסה בגלל רישום יתר. לדבריה, באלעל משתדלים שלא להוריד משפחות עם ילדים, נוסעים שיש להם טיסות המשך ולקוחות החברים במועדון היוקרה של אלעל. עוד הוסיפה כי "אחד הקריטריונים זה אם יש לנוסע מקום הושבה או לא. רביב היה היחיד שלא היה לו פיזית איפה לשבת ולכן בחרנו בו. לא הסדירו לו מקום הושבה מראש". לדבריה, יש נוהל חיפוש מתנדבים שיוותרו על הטיסה והיא מאמינה שהנוהל בוצע ולא נמצאו כאלה.

בסופו של דבר פסק הדין חייב את אלעל לפצות את התובע ב-7,500 שקל.

[אילן רביב – נגד – אל-על נתיבי אויר לישראל בע"מ, בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה, תביעה קטנה 12928-04-09 בפני כב' השופטת ליה לבאון. פסק הדין ניתן ב: כ"א אלול תש"ע, (21 דצמבר 2009)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט