אשת הנדל"ן ענבל אור שלחה מסרונים ללא רשות – תפצה באלפיים ש"ח

בתאריך: 24/10/2014 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

במסגרת מאמצי השיווק שלה, נוהגת יזמית הנדל"ן ענבל אור לשגר מסרונים שיווקיים בנוגע לעסקאות נדל"ן מטעמה. התובע טען כי מעולם לא פנה אל ענבל אור וכי בוודאי שלא נתן לה את הסכמתו לקבלת מסרונים.

התובע, עמרי אוחיון, טען כי מסרונים מענבל אור הגיעו אליו במשך כשנה חרף פניותיו החוזרות ונשנות אליה בבקשה להסיר את פרטיו מרשימת התפוצה שלה. תביעתו הסתמכה על הוראת סעיף 30 א' לחוק התקשורת (המכונה חוק הספאם).

קיבלת הודעות ללא הסכמתך? שמור אותן!

לטענת התובע, הוא קיבל בתקופה זו מספר רב של מסרונים, אולם הוא מחק אותם מהטלפון הנייד שלו ולכן נאלץ להגיש את תביעתו בהתבסס על 4 מסרונים בלבד שאותם לא מחק.

החוק מתיר פיצוי מקסימלי של 1,000 ש"ח ללא צורך בהוכחת נזק

בתביעתו הסתמך התובע על סעיף 30 א' לחוק התקשורת, שלפיו ניתן לפסוק פיצויים שאינם תלויים בנזק, בסכום של עד 1,000 ₪ לכל דבר פרסומת שקיבל הנמען ללא הסכמתו. לפיכך העמיד התובע את תביעתו על סך של 4,000 ₪.

הנתבעת הכחישה את טענות התובע וביקשה לדחות התביעה

להגנתה טענה ענבל אור כי היא מכחישה לחלוטין את טענות התובע, שכן הוא לא הוכיח שאכן קיבל בפועל את המסרונים. בנוסף טענה כי היא פונה רק לאנשים אשר מעבירים אליה את פרטיהם. אולם, משלא עלה בידיה להציג בפני בית המשפט ראיה לכך שהתובע אכן פנה אליה והעביר לה את פרטיו, דחתה השופטת טענה זו.

ענבל אור: מדובר בתקלה במערכת של בזק להפצת הודעותינו

הנתבעת טענה כי השתמשה בשרות בזק להפצת ההודעות הפרסומיות שלה וכי בפרק הזמן הרלוונטי לתביעה התגלתה תקלה במערכת שגרמה לכך שהודעות הבקשה ל"הסר" שהגיעו לבזק, לא הועברו הלאה למשרדי הנתבעת ולפיכך לא הייתה מודעת לבקשותיו החוזרות ונשנות של הנתבע להסרה מרשימת התפוצה. ביהמ"ש קבע מפורשות כי גם אם אכן קרתה התקלה הנטענת, הרי שהיא נמצאת במישור היחסים שבין בזק לנתבעת ולפיכך זכויותיו של התובע אינן אמורות להיפגע בעקבותיה.

פסק הדין

בפסק הדין קבעה השופטת כי מהעדויות שהובאו בפניה עולה כי טענת הנתבעת לפיה היא פונה רק לאנשים המעבירים לה את פרטיהם, נטענה ללא ביסוס. כמו כן הוכח כי התובע קיבל 4 מסרונים שיווקיים מהנתבעת שלא לפי בקשתו, וכי דרישותיו מהנתבעת לחדול מכך לא נענו. בבואה לקבוע את גובה הפיצוי קבעה השופטת כי מצד אחד יש לקחת בחשבון כי לא הוכח שהנתבעת הורשעה בשל אותו מעשה בעבר, וכמו כן את מספר המסרונים הקטן יחסית, ומן הצד האחר את אינטרס הציבור באכיפת החוק וההרתעה מפני הפרתו וכמו כן עידוד נפגעי עבירה זו למימוש זכויותיהם. לפיכך, ראתה לנכון לפסוק לתובע פיצוי ללא הוכחת נזק בסך 500 ש"ח עבור כל מסרון ובסה"כ 2,000 ש"ח. בנוסף נפסקו לזכות התובע הוצאות משפט בסך 500 ש"ח.

[עמרי אוחיון – נגד – ענבל אור – עתיד המגורים של ישראל בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות בטבריה, תביעה קטנה 52706-11-13 בפני כב' השופטת אוסילה אבו-אסעד. פסק הדין ניתן ב: י"ד סיוון תשע"ד (12 יוני 2014)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט