בתיאטרון ירושלים הייתה "תרבות של עישון" – העובדת תפוצה ב- 5000 ש"ח

בתאריך: 17/07/2009 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

עובדת בתיאטרון ירושלים לאמנויות הבמה תבעה את מקום עבודתה בגין אי-מניעת עישון ואי הצבת שילוט כחוק האוסר על עישון. העובדת טענה כי במזכירות ובמתחם המכירות עישנו העובדים באופן תדיר. כמו כן טענה התובעת כי רק לאחר הגשת התביעה התיאטרון החל להציב שלטים האוסרים על עישון, ואף צירפה תמונות התומכות בטענותיה. בית המשפט חייב את התיאטרון בתשלום פיצוי.

בדיון שנערך בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, הנתבעת דחתה את הדברים וטענה שהתובעת הגישה את תביעתה על-רקע סכסוך אחר שאינו רלוונטי. עוד טענה הנתבעת כי האירועים התרחשו עוד קודם להחלת תיקון מס' 2 לחוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים (תיקון אשר נכנס לתוקף ביום 7.11.07 והקובע כי המחזיק של מקום ציבורי חייב לפקח ולעשות כל שניתן למניעת עישון במקום) ולכן התובעת אינה רשאית להלין כנגד אי-אכיפת מניעת עישון, כיוון שסמכות האכיפה הייתה נתונה אז בידי העירייה והמשטרה. כב' השופטת מרים ליפשיץ-פריבס פסקה כי אף שבוצעו פעולות חלקיות מצד הנתבעת למניעת עישון, בפרסום מכתבים לעובדים ובשילוט חלקי, שלא לפי התקנות, "הכירה הנתבעת באפשרות של עישון בחדרים, בניגוד להוראות החוק. בכך פגעה הנתבעת במאמציה למנוע עישון מעובדיה וטעתה לחשוב, כי הם רשאים לעשן בתוך הבניין בתנאים מסויימים אף שלא באזורים המוקצים לעישון לפי הדין.

בבואה לקבוע את גובה הפיצוי, ציינה כב' השופטת: "התחשבתי בכך שעסקינן במקום עבודתה של התובעת, בו תנאי העבודה נכפים עליה, ללא יכולת להרחיק עצמה מהעישון הפאסיבי".

כב' השופטת קבעה כי דין התביעה להתקבל ביחס למחדלי הנתבעת במניעת עישון ובהצבת שילוט כחוק, וחייבה את הנתבעת לשלם לתובעת פיצוי בסך של 5,000 ₪ וכן הוצאות משפט בסך של 400 ₪.

[רעות פאר – נגד – תיאטרון ירושלים לאמניות הבמה (חל"צ), בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 2201/08 בפני כב' השופטת מרים ליפשיץ-פריבס. פסק הדין ניתן ב: כ"ו בניסן, תשס"ט (20 באפריל 2009)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט