האוטובוס לא הגיע – הנוסע יפוצה ב- 1,300 שקל

בתאריך: 17/10/2009 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

התובע טען כי המתין עם ילדיו הקטנים יותר משעה לקו 407 בקור הירושלמי ובאישון ליל, אך האוטובוס לא הגיע וכתוצאה מכך הוא חלה. בית המשפט קבע כי אגד תפצה אותו על ההמתנה, עוגמת הנפש והחזר ההוצאות.

בכתב התביעה טען התובע כי המתין יחד עם גיסתו ושני ילדיו הקטנים בתחנת האוטובוס ברח' אוהל יהושע בירושלים לאוטובוס של קו 407, מירושלים לנתניה, החל מהשעה 22:55 ועד השעה 24:00, אך האוטובוס לא הגיע. לטענתו ההמתנה היתה קשה במיוחד בשל הקור העז ששרר באותו לילה בירושלים. לטענתו, בשל המתנה זו חלה בסינוסיטיס. בסופו של דבר, משלא הגיע האוטובוס המיוחל, נסע באוטובוס אחר לבני ברק ומשם נסע במונית לנתניה.

התובע הגיש תביעה קטנה בבית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, שבמסגרתה תבע פיצוי בסך 21,700 ₪, הכולל פיצוי של 8,000 ₪ בגין מעוגמת הנפש והסבל שהיה כרוך בהמתנה בקור עבור כל אחד מהאנשים שהמתינו (התובע, שני ילדיו וגיסתו), פיצוי של 3,500 ₪ בגין הטענה שבשל המתנה זו חלה בסינוסיטיס, החזר הוצאות המונית בסך 200 ₪, ופיצוי עונשי בסכום שירתיע את הנתבעת – בסכום של 10,000 ₪.

מטעם התובע העיד נוסע באוטובוס המדובר, שהיה אמור להיפגש עם התובע על האוטובוס, והעיד כי משהבחין שהאוטובוס מדלג על שתי תחנות, הפנה את תשומת לב נהג האוטובוס לכך, אולם הנהג טען כי הוא נוסע בהתאם למסלול שהונחה לנסוע.

אגד טענה להגנתה כי נהג האוטובוס עצר בכל התחנות. בעדותו של נהג האוטובוס הוא ציין כי הנסיעה הנדונה זכורה לו, אך לא זכורה לו נסיעה שבמהלכה פנה אליו מישהו והפנה את תשומת ליבו לכך שהוא מדלג על תחנה.

התובע יותר משכנע

כב' השופטת תמר בר-אשר צבן קבעה כי התובע והעד מטעמו היו אמינים בעדותם וכי שוכנעה שהאירוע נשוא התביעה אכן התרחש, והוסיפה: "יחד עם זאת, גם הנהג שיכנע אותי כי הוא דובר אמת…אולם קשה להניח שלא היה זוכר שאחד הנוסעים הפנה את תשומת ליבו לכך שדילג על תחנה".

יחד עם זאת קבעה השופטת כי "גובה הפיצוי שנתבע חורג מהסביר ואינו עומד בשום יחס לנזק שלטענת התובע, נגרם לו. תחילה יש לומר כי התובע אינו יכול לתבוע בשם גיסתו. מעבר לכך, בעניין מחלת התובע, הגם שצורף אישור מחלה בעניין סינוסיטיס שהתובע לקה בה לאחר אותו אירוע, הרי שאין מדובר בחוות דעת רפואית ערוכה כדין. לא זו בלבד, אלא שלא בהכרח שהתובע לקה בכך דווקא בשל ההמתנה במשך כשעה לאוטובוס".

בסופו של דבר נפסק כי התובע זכאי להחזר עלות המונית בסך 200 ₪, לפיצוי כולל בשל ההמתנה ועוגמת הנפש שנגרמה לו בסך 800 ₪ וכן החזר הוצאות משפט בסך 300 ₪.

[זילבר שמעון – נגד – "אגד" – אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 4840/08 בפני כב' השופטת תמר בר-אשר צבן. פסק הדין ניתן ב: כ"ו בניסן, תשס"ט (20 באפריל 2009)]

8 תגובות על “האוטובוס לא הגיע – הנוסע יפוצה ב- 1,300 שקל

  1. אם אני יכול לתבוע את אגד תעבורה על כך שהאוטובוס פשוט לא הגיע לתחנה?

  2. אני נערך לתביעה על דילוג תחנה. ואני תמה מה גרע חלקו זילבר שקיבל רק 800 ש"ח לעומת ת"ק 47049-02-17 בוסקילה נ' אגד תחבורה ציבורית בע"מ. (תק 47049-02/17 נאור בוסקילה נ' אגד תחבורה ציבורית בע"מ) שם נפסק 1500 למקרה.
    והאם אוכל לתבוע עבור מקרים שאשתי וילדי "דולגו"

    1. בלי להיכנס לפערים בנסיבות המקרים, שים לב שפסק הדין של זילבר ניתן בשנת 2009, בעוד שפסק הדין של בוסקילה ניתן בשנת 2017.
      בהחלט, אם בני משפחתך דולגו, תוכל לתבוע בשמם. כמובן שעבור בגירים (אשתך) נדרש ייפוי כוח, אך רצוי מאוד ששניהם יופיעו לדיון על מנת להעיד.

  3. האם כתב תביעה זה הוא תקין והאם יש סיכוי לפיצוי וכמה לדרוש. התובע המתין בתחנת אוטובוס ייעודית לקו 340 לכיוון ירושלים. למרות האותות לנהג האוטובוס, האוטובוס לא הצליח לעצור בתחנה. עדי ראייה אישרו כי האוטובוס היה ריק וכי הנהג התעלם בכוונה מהתובע. התובע פנה מיד לחברת הנתבעת, קווים, לדווח על האירוע ולפנות לסיוע. בתחילה הבטיחו נציגי הנתבעת לחקור אך לאחר מכן הכחישו את המקרה מבלי לתת תשובה מספקת.

    כתוצאה מהאירוע נותרה התובעת תקועה בקור ובגשם למשך כ-30 דקות, ללא אפשרויות לינה מתאימות בקרבת מקום. פנייתו של הנאשם לאחר מכן העלתה כי הנהג קיבל "טיפול מתקן" לא ידוע אך לא סיפק כל הסבר או פרטים לגבי טיפול זה. הנתבע טען כי התובע פנה אליהם לאחר 50 דקות, אולם התובע חלק על כך והנתבעת הודתה בסופו של דבר בהודעה המיידית.

    הנתבעת הציעה דרכי נסיעה חלופיות והחזר כספי במידה והתובעת לקחה מונית, אך מידע זה לא נמסר בזמן אמת, והותיר את התובע ללא פתרון בר-קיימא בעת האירוע. על אף הודתה ברשלנות, סירבה הנתבעת לפצות את התובע בגין עוגמת הנפש שנגרמה בעקבות האירוע.

    1. הטענות שהועלו מהוות עילה מספק לתביעה.
      סכום התביעה צריך להלום את הנזק שנגרם לתובע, בפרט בגין עובמת הנפש הרבה.

    1. כן, לדעתי 1,100 ש"ח זה סכום סביר לתביעת פיצוי עבור נוסע אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט