המלון אוכלס בצעירים רעשניים והחופשה המשפחתית נהרסה‎

בתאריך: 9/05/2010 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

לתובעים, בני משפחה שהזמינה נופש במלון הרי אדום באילת, נאמר כי המלון מתאים למשפחות. אולם, כשהגיעו למלון התברר להם שהוא מאוכלס ברובו הגדול בצעירים אשר הקימו רעש רב, ועישנו סיגריות ונרגילות במסדרונות. התובעים טענו כי הצעירים השתוללו במלון ואף הציקו להם פעם אחר פעם. לאחר יומיים שהוגדרו על ידי התובעים כסיוט אחד גדול הם עברו למלון אחר.

בתביעתם דרשו בני המשפחה המאוכזבים פיצוי בסך 10,400 ₪ בגין הסכום ששילמו למלון הרי אדום, ובנוסף פיצוי בסך של 10,000 ₪ בגין עגמת הנפש.

נציג מלון הרי אדום טען בדיון שהתובעים מגזימים ושלא היה במלון רעש מעבר לרגיל והמקובל בבית מלון.

השופט אברהם רובין, מבית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, השתכנע כי גרסת התובעים לאירועים מהימנה ואמיתית, וזאת לאחר ששמע את דברי העד מטעמם. "עדותו של התובע 1 עשתה רושם מהימן והיא לא נסתרה על ידי עדים של הנתבעת (הרי אדום 1995 בע"מ) שנכחו במלון בזמן האירועים. הנתבעת לא העידה קב"טים מהמלון וגם לא את בנו של בעל המלון שלפי הטענה שימש כמציל בבריכה".

עוד קבע השופט, כי מעיון בפרסומות באינטרנט שהגישו התובעים, עולה כי אכן הנתבעת לא טרחה להבהיר שהמלון מיועד בעיקר לבני נוער על כל הכרוך בכך מבחינת הרעש וההמולה. הבהרה זו, קבע השופט, היתה מתחייבת לנוכח הצהרתו של נציג המלון בדיון, שלפיה "המלון שם דגש על קליטת בני נוער במהלך חודשים יולי אוגוסט".

נציג המלון העיד כי אנשיו "עושים את כל המאמצים הנדרשים כדי שהצעירים לא יחרגו מן השורה במהלך שהותם במלון". השופט קבע כי מאמירה זו הוא למד שאכן "כאשר מלון שם דגש על אירוח צעירים הדבר כרוך בהמולה ורעש מעבר למקובל ולרגיל". בנוסף התייחס השופט לכך שבכתב ההגנה הודתה הנתבעת 'בחצי פה' כי היא עשתה את כל שביכולתה על מנת למתן את התנהגותם של בני הנוער: "מכאן אני למד שאכן בני נוער התנהגו שלא כשורה במלון וגרמו עגמת נפש רבה לתובעים עד שהם נאלצו לצאת מהמלון".

החופשה סוכלה כליל

בסופו של דבר נקבע כי חופשתם של התובעים סוכלה ולכן מגיע להם פיצוי בגין הסכום ששילמו למלון וכן בגין עגמת נפש.

בבואו לקבוע את גובה הפיצוי, ציין השופט כי אמנם בד"כ אין מקום לפסוק פיצוי בגובה מלוא הסכום ששילם האורח במלון, גם אם מתברר שהיו פגמים מסויימים במלון, "אולם במקרה זה שוכנעתי שחופשתם של התובעים סוכלה כליל ולכן אני פוסק להם את מלוא הסכום ששילמו לנתבעת בצירוף פיצוי בגין עגמת נפש".

לפיכך חוייב המלון לשלם לכל התובעים גם יחד סך של 13,000 ₪ בצירוף הוצאות משפט בסך של 500 ₪.

[1. אברהם יניב, 2. לינדה יניב, 3. גרניט יניב, 4. אורי יניב, 5. נעמה יניב, 6. משה יניב, 7. מאיה יניב, 8. יצחק יניב – נגד – הרי אדום 1995 בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 3933-09 בפני כב' השופט אברהם רובין. פסק הדין ניתן ב: כ"ד ניסן תש"ע, (08 אפריל 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט