חתיכת פלסטיק בלחם גרמה נזק לשיניים – הפיצוי 14,500 ש"ח

בתאריך: 15/01/2012 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

התובעת רכשה לחם מתוצרת מאפיית אנג'ל. למחרת, כשאכלה מהלחם, חשה בפיה גוף זר – חתיכת פלסטיק. בכתב התביעה נטען כי כתוצאה מהנגיסה בפלסטיק נגרם לתובעת נזק לשיניה. בית המשפט לתביעות קטנות חיפה קיבל את גרסת התביעה וזיכה את התובעת בפיצוי של 14,500 ש"ח.

חדוה גבר תבעה את מאפיית אנג'ל ואת חברת הביטוח של המאפייה (ביטוח חקלאי בע"מ) בתביעה קטנה. בכתב התביעה נטען כי הגוף הזר שהיה מצוי בלחם גרם לשבירתו של כתר בפיה של חדוה, וכן לשבירתה של סתימה בשן שנמצאת מתחתיו. עוד נטען כי זמן קצר לפני האירוע נבדקה אצל רופא השיניים שלה, ומצב שיניה היה תקין. לפיכך נטען כי מעל לכל ספק הנזק נגרם עקב הגוף הזר שהיה בלחם. לבקשת הנתבעת, היא מסרה לנציג שלה חלק מן הגוף הזר. חלק אחר נשאר ברשותה של התובעת, והיא הציגה אותו בפני בית המשפט.

בחקירתה הנגדית שללה חדוה את האפשרות כי מקורו של הגוף הזר בפריט מזון אחר. לדבריה, מרחה על פרוסת הלחם שאכלה גבינה באמצעות סכין, כך שלא יתכן שהגוף הזר היה בגבינה.

הנתבעות (מאפיית אנג'ל וביטוח חקלאי) טענו בכתב ההגנה מטעמן, כי נהוגים אצל מאפיית אנג'ל תנאי סטריליזציה קפדניים במיוחד, וכי לא יתכן שמקורו של הגוף הזר בלחם. הנתבעות טענו כי הלחם עובר תהליך של אפיה, ואילו היה הגוף הזר בלחם הוא היה צריך להישרף או להתמזג עם תוכן הלחם. עוד טענו הנתבעות, כי נזקי שיניים הינם שכיחים וטבעיים, והם מתרחשים כתוצאה משחיקה, בלאי והזנחה.

בפסק הדין קבעה השופטת מעין צור, מבית המשפט לתביעות קטנות חיפה, כי עדותה של התובעת מהימנה, וקבעה: "אל מול גרסת התובעת, כי הגוף הזר היה בלחם, הסתפקה הנתבעת בהעלאת טענה כללית, כי היא נוקטת בתנאי סטריליזציה קפדניים ביותר, ולא הביאה כל עדים או ראיות המפרטים ומסבירים טענה זו".

נפסק כי מקורו של הגוף הזר הינו בפרוסת הלחם שאכלה התובעת, וכי נגרם לה נזק גופני כתוצאה מהגוף הזר שהיה בלחם. סעיף 2 לחוק האחריות למוצרים פגומים, תש"ם-1980 מחייב את הנתבעת לפצות את התובעת עבור נזק זה. ממסמך החתום על ידי רופא השיניים שמטפל בתובעת ומחשבונית שלו, שצורפו לכתב התביעה, עולה, כי עלות תיקון הנזקים שנגרמו לשיני התובעת הינה 10,000 ₪. בנוסף לסכום זה, נפסק לטובתה של חדוה סכום של 4,000 ₪ עבור כאב וסבל, ובנוסף סכום של 500 ₪ בגין הוצאות משפט.

בסיכומו של דבר, מאפיית אנג'ל וחברת הביטוח שלה ישלמו לתובעת סכום של 14,500 ₪.

[חדוה גבר – נגד – 1. מאפיית אנג'ל, 2. ביטוח חקלאי בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות חיפה, תביעה קטנה 18685-10-09 בפני כב' השופטת מעין צור. פסק הדין ניתן ב: ג' סיון תש"ע (16 מאי 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט