נדחתה בקשת 'אולסייל' להעביר תביעה קטנה להרצליה

בתאריך: 24/12/2009 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

כנראה שב'אולסייל' לא קוראים באתר תביעות קטנות. בפעם המי יודע קבע בית משפט לתביעות קטנות כי בעסקאות שבוצעו באינטרנט או בטלפון, התובע רשאי להגיש את תביעתו בכל בית משפט לתביעות קטנות בארץ. מידע שווה כסף ומי שלא יודע מפסיד. אולסייל תשלם לתובע 500 ש"ח על הוצאותיו בגין בקשתה, וזאת עוד לפני שהחל הדיון בתביעה עצמה.

הפעם ניתנה ההחלטה בבית המשפט לתביעות קטנות דימונה, שם תבע יוסף הלפר את 'אולסייל' בגין רכישת מוצר באמצעות האינטרנט. התובע טען כי מקום מגוריו בירוחם ומשם בוצעה ההזמנה. אולסייל הגישה בקשה להעברת התביעה לבית המשפט בהרצליה, בטענה כי לבית המשפט בדימונה אין סמכות מקומית לדון בתביעה זו.

כב' השופט גדעון גד מבית המשפט לתביעות קטנות דימונה יישר קו עם החלטות קודמות בנושא, וקבע כי בהיות האינטרנט נעדר מקום פיזי – גאוגרפי, יש לקבל טענת התובע לעניין מקום כריתת החוזה – בירוחם, אף אם יתכן שבמקביל, נכרת החוזה להלכה גם במקום אחר. "נראה כי לא ראוי היה להעלות הטענה לעניין הסמכות המקומית, כאשר הנתבעת מבססת עסקיה, בין היתר, על ביצוע הזמנות באמצעות האינטרנט, ע"י לקוחות מכל
אזורי הארץ".

כצפוי, בקשתה של אולסייל נדחתה והיא חוייבה לשלם לתובע 500 ש"ח על הוצאותיו בגין בקשתה, זאת עוד בטרם החל הדיון בתביעה עצמה.

לצפייה בכללים הקובעים היכן ניתן להגיש תביעה קטנה – קרא את המדריך לתביעות קטנות, בסעיף 3: היכן מגישים תביעה קטנה.

[המבקשת: אולסייל. קום בע"מ. המשיב: יוסף הלפר. בית המשפט לתביעות קטנות דימונה, בשא 000014/09 בתביעה קטנה 567/09 בפני כב' השופט גדעון גד. ההחלטה ניתנה ב: י"ח חשוון התש"ע ( 5 בנובמבר 2009)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט