נשדד ונפצע על ידי בני מיעוטים – ביטוח הראל סרבה לפצות

בתאריך: 1/03/2010 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

התובע טען כי עבר אירוע טראומטי שבמהלכו הוא נחטף, נשדד ונפצע על ידי בני מיעוטים. חברת הביטוח סרבה לפצות אותו על אובדן כושר עבודה, ולכן הגיש נגדה תביעה קטנה בסכום של 15,000 ₪.

אליהו דדוש, שעבד כנהג משאית, טען כי הותקף ע"י בני מיעוטים ושכתוצאה מכך נפצע ברגל שמאל, ביד ימין ובראש. בעקבות זאת פנה לחברת הביטוח שלו ודרש פיצוי על אובדן כושר עבודה. אולם, משלא הגיע להסכמה עם חברת הביטוח, הגיש נגדה תביעה בסך של 15,000 ₪ בבית משפט לתביעות קטנות.

התובע צירף לתביעתו אישורים רפואיים מבית החולים "הדסה" בירושלים, שמהם עלה כי שוחרר לביתו לאחר האירוע להמשך מעקב של הרופא המטפל. כמו כן צירף אישור מקופת החולים, המעיד כי היה בטיפול פסיכולוגי בעקבות האירוע.

בכתב ההגנה טענה ביטוח הראל כי יש לדחות את התביעה על הסף כיוון שהתובע לא הציג חוות דעת רפואית כדין. לגופה של התביעה טענה הראל כי התובע שינה את עיסוקו, מנהג משאית למנהל חדר כושר, מבלי להודיע לה על השינוי, ולכן לאור הוראות פוליסת הביטוח, ביטוח הראל אינה חייבת לפצותו. בנוסף טענה הראל כי התובע לא עומד בתנאי ההגדרה של "אי כושר עבודה מוחלט".

הראל ביקשה להעביר את התיק לבית משפט השלום

בדיון שהתקיים בבית בהמשפט לתביעות קטנות בירושלים, ביקשה הראל להעביר את התיק לבית משפט השלום, אך התובע סירב וביקש מבית המשפט לפסוק בתיק, כיוון שהוא מתנהל כבר למעלה משנה. לפיכך, ולפנים משורת הדין, ניתנה לתובע הזדמנות להגיש טענות משלימות וכן ראיות נוספת לתמיכה בתביעתו.

הראל חידשה את הפוליסה לאחר התביעה

בהתייחסה לטענת הראל בדבר אי הודעתו של התובע על שינוי מקום עבודתו, הצביעה השופטת אנה שניידר על כך שמטענות התובע עולה, כי הראל חידשה את פוליסת הביטוח שלו לאחר שכבר היתה מודעת לכתב התביעה ולהשתלשלות ההליכים בתיק, "ולאחר שידעה על אי דיווחו של התובע לגבי שינוי מקום עבודתו". בנסיבות אלה, קבעה השופטת, דין טענותיה של הראל בענין זה להידחות ויש לראות את הפוליסה כתקפה, לרבות התחייבות הראל לפיצוי.

לבסוף הגיעה השופטת למסקנה כי דין התביעה להתקבל באופן חלקי, בהסתמכה על סעיף בפוליסה שלפיו מתחייבת הראל לשלם פיצוי יומי או חלקי, בהתאם למקרה של אי כושר עבודה מוחלט או חלקי, שאירע עקב תאונה. לדברי השופטת, אין ספק שהאירוע הטראומתי שעבר התובע נכנס להגדרת "תאונה", אולם לא ברור לגמרי האם הנזק שנגרם לתובע הינו בבחינת "אי כושר עבודה מוחלט" כפי שהוגדר בפוליסה. לפיכך קבעה כי תכיר בכך שלתובע היה "אי כושר עבודה חלקי שאירע עקב תאונה" אשר במסגרתו היה מסוגל לעבוד, ולכן יהיה זכאי ל- 50% מהפיצוי היומי כפי שנקבע בפוליסה.

הואיל ועל פי פוליסת הביטוח, עמד הפיצוי היומי נכון למועד הגשת כתב ההגנה, על סך 155.44 ש"ח – זכאי התובע ל- 50% מהסכום האמור, דהיינו 77.72 ש"ח למשך תקופה של 86 ימים. על כן חוייבה הראל לשלם לתובע סכום של 6,684 ₪, ובנוסף הוצאות משפט בסך 650 ₪.

[אליהו דדוש – נגד – הראל חברה לביטוח בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 2521/08 בפני כב' השופטת אנה שניידר. פסק הדין ניתן ב: כ"ב בכסלו תש"ע (9 בדצמבר 2009)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט