כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
קניתי מיטה ובהסכם נאמר לי שהמיטה תהיה מוכנה תוך60 יום.עבר כבר מעל שבוע מה-60 יום, האם אני זכאי לפיצוי?
כן, אך ראשית פנה לבית העסק ובקש פיצוי על האיחור.
האם אתה חושב שאפשר לבקש מהם שיספגו את המשלוח?
רשמתי פיצוי, לספוג את המשלוח זה גם סוג של פיצוי.
שלום רב, הזמנו מיטה והיא הגיעה אלינו, עם פגם בייצור, הסכימו לקחת ולהחליף, כך שנוצר מצב שכמעט חודש אנחנו ללא מיטה וישנים עם מזרונים על הרצפה. בנוסף ביום ההובלה השנייה, אמרו שיגיעו בין 9-13 והגיעו בשעה 15. האם יש עילה לתבוע אותם?
לגבי עוגמת הנפש שנגרמה לכם עקב הפגם בייצור, כמובן שניתן לתבוע, מדובר בכשל תמורה.
לגבי האיחור, בסעיפים 18א(ג) ו – 18א(ד) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981 (סעיפים אשר הוספו במסגרת תיקון מס' 24 לחוק הגנת הצרכן, תיקון המכונה – "חוק הטכנאים"), נקבע כי זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר למועד שתואם עמו, ואם הופרה ההוראה האמורה – יהא זכאי הצרכן לפיצוי כספי שאינו תלוי בנזק, בסכום של 300 ₪ אם זמן ההמתנה חרג בחצי שעה, ובסכום של 600 ₪ אם זמן ההמתנה חרג בשעה.
לא חשבתי שהגיע לסיטואציה המוזרה הזו ואין הקלטת שיחה או הוכחה, יכול להיות שיפנו אליהם והם יאשרו שאיחרו ויביאו תירוץ למה ? או שאני חייב להביא אסמכתאות?
מי יפנה אליהם?
אתה לא חייב לצרף תיעוד לכתב התביעה, אך אם לא תצרף תיעוד לכתב התביעה, ובכתב ההגנה הנתבעים יכחישו שאיחרו, ייתכן שהדבר יקשה על בית המשפט לקבוע מי מכם דובר אמת.
שלום וברכה
אני רוצה לתבוע את החנות על איחור בהספקת המיטה, אבל הם טוענים שהם לא אשמים זו החברה הובלות שהם עובדים איתם. אז את מי תובעים את החנות שההזמנה נעשתה דרכה? או את חברת ההובלות?
אם התשלום עבור ההובלה ניתן לחנות, אזי ההובלה היא חלק בלתי נפרד מהרכישה ומהתמורה, והיא באחריות החנות.
אם החנות הגבילה אתכם להזמין הובלה רק מהמוביל הזה (או לבחור מתוך רשימת מובילים שאיתם החנות עובדת), גם אז החנות נושאת באחריות משמעותית להובלה.
במידת הצורך, ניתן לתבוע יחד את החנות ואת חברת ההובלות (שני נתבעים בתביעה אחת: בשלב 1 בטופס המקוון להגשת תביעה קטנה -> הוספת נתבע).
שלום וברכה
עשיתי הזמנה של 3 ארונות ו3 שידות.
השידות הגיעו בזמן אך הארונות לא הגיעו.
לאחר כחצי שנה שלא הצלחתי לקבל מענה בטלפון של שירות הלקוחות או במייל, הצלחתי לקבל מענה בווצאפ.
מפאת הזמן שעבר, כבר לא היה לי עוד צורך בארונות.
החנות הסכימה רק לבטל את התשלום על הארונות פלוס פיצוי של 150 שח בגיפטכארד.
1. האם אני יכול לתבוע אותם על עוגמת נפש
2. האם אני יכול לדרוש להחזיר את השידות מכיוון שלא הייתי קונה אותם ללא הארונות