כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, לפני כשלושה חודשים יצרתי קשר עם חברת סלקום לגבי ניוד לחבילה זוגית במחיר 200 ש"ח ל2 מספרים. אחרי שיחות עם נציגת שירות נאמר לי שאני חייבת לרכוש כרטיסי סים חדשים ועל כן ניגשתי למרכז שירות לקוחות וקניתי את הכרטיסים (חתמתי על הסכם רכישה ונתתי פרטי אשראי). עוד באותו היום הסתבר שע"מ לבצע את הניוד עליי לשחרר את המספרים הקיימים ברשותי. כשזה נאמר לי אמרתי לנציגה להמתין עם ביצוע הניוד עד שאחזור אליה. לא יצרתי קשר חוזר עם סלקום מסיבות אישיות וכן כשקיבלתי חשבון על סך 130 ש"ח כחודש אח"כ שהנחתי שהוא החיוב על כרטיסי הסים. חודש לאחר מכן (כחודשיים אחרי השיחות המקוריות) קיבלתי חיוב על סכום 500 ש"ח על "חיוב חודשי קבע". פניתי לשירות לקוחות ואחרי מו"מ נאמר לי שלמרות שלא ביצעתי את הניוד בזה שרכשתי את הכרטיסים עם המספרים הזמניים בעצם הפכתי ללקוחה (שכן יש לי מספרי טלפון שלהם) והחיוב הוא על המספרים הללו. אני מבקשת להבהיר שאפילו לא פתחתי את כרטיסי הסים כל שכן להפעיל אותם או להשתמש בהם. שאלתי היא כדלקמן: האם יש לי עילה לתבוע אותם שכן מעולם לא אישרתי רשמית חיובים למספרים הזמניים ולא הבעתי שום נכונות או רצון לקבל אותם? כמו כן- איך חויבתי "חיוב חודשי" על עסקה שלא שמעתי עליה או אישרתי אותה? , א. הם לא מוכנים להשמיע לי את השיחה שלי עם הנציגה שבמהלכה אני טוענת שביקשתי לא לנייד עד שאחזור אליהם- אם הם טוענים שהחוזה איתם טלפוני- הם לא מחויבים להביא לי "העתק של החוזה" ולאפשר לי לשמוע את ההקלטות?, ב. החיובים לא תואמים את העסקה שדיברתי איתם עליו- הם גבוהים יותר שכן לטענתם בגלל שלא ביצעתי את הניוד קיבלתי "מסלול רגיל" ולא את "הדיל" שעליו דיברתי- האם אני יכולה לתבוע את ההפרש במידה והם לא מזכים אותי על כל הסכום?, ג. הם הסכימו "ללכת לקראתי" ולתת לי חצי מסך החשבוניות ללא מחיר כרטיסי הסים אך הציבו לי אולטימאטום של 24 שעות להחליט- האם זה חוקי?, ד. הבנתי שאסור לחייב לפני אספקת שירותים בפועל או עבור מוצרים שלא ניתן לעשות בהם שימוש- האם סלקום יכולים להפעיל מספר בלא שאישרתי זאת במפורש?
לדעתי יש עילה לתביעה אך יש לבחון את ההסכמים עליהם חתמת ואת התנהגות חברת הסלולר אל מול חוק הגנת הצרכן והעדכונים החדשים שהוכנסו בו.
תודה על התשובה המהירה. מעולם לא חתמתי על חוזה. התחמתי על הסכם רכישה של כרטיסי הסים שאין בו ולא איזכור לתוכנית או מסלול כלשהו. הם טוענים שאישרתי עסקה בע"פ בכך שדיברתי עם הנציגה על עסקה מסויימת. לטענתם אחרי שקיבלתי את כרטיסי הסים הם מופעלים אוטומטית והתוכניות שחוייבתי עליהם הם תוכניות שיש לכרטיסי סים הזמניים. מכיוון שלא חשבתי שלכרטיסים יש מסלול מסויים, לא ביקשתי להקפיא מסלול שלא הייתי מודעת לקיומו (נעולם לא הזכירו ולא במילה את הובדה שאחוייב במסלולים על הכרטיסים ושהם הופעלו) ועכשיו מחייבים אותי על המסלולים הנ"ל.