כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום, קניתי מוצר בחנות ספורט ושילמתי 2500 ₪. שדרגתי את המוצר למוצר אחר (הוספתי 1900 ₪) והוא אמור היה להישלח אליי. החנות אישרה את השדרוג כיוון שלא השתמשתי במוצר, אבל מאז שביצעתי את השדרוגהחנות לא רוצה לשלוח לי את המוצר ששדרגתי. אני רוצה לתבוע את החנות אך לא יודע איך לערוך כתב תביעה. שאלות, 1.באיזה סכום לתבוע?, 2.איך לחלק נגיד א.עוגמת נפש ב.הפרת חוזה ג.פיצויים?, תודה!
שלום, סכום התביעה: א. החזר עבור ערך הסחורה שלא קיבלת, או התשלום שלא הוחזר לך. ב. פיצויים ממוניים על פי הנזק הממוני שנגרם לך, בצירוף ראיות/חשבוניות (לדוגמא נסיעות, הפסד ימי עבודה). ג. עגמת נפש. אם אכן נגרמה, יש לתבוע על פי הנזק הלא ממוני. קשה להגדיר את הפיצוי הראוי, זה עניין של נסיון. למידע נוסף, קרא את המדריך לתביעות קטנות ועיין בפסקי דין של תביעות קטנות באתר:
פסקי דין של תביעות קטנות בנושא צרכנות
פסקי דין של תביעות קטנות בנושא עגמת נפש
המדריך לתביעות קטנות