כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום אהוד, תודה על הפורום, מאוד יעיל ומאיר עיניים להפליא :), אני רוצה לתבוע את חדר כושר שלי, מאחר וגם לא ביקשו ממני אישור רפואי, וגם כאשר הצגתי אישור מאורטופד כי לא ממליץ להתאמן עקב בעיה בגיד, הם לא הסכימו בתוקף להחזיר את הכסף. מדובר במכון גדול עם מספר סניפים.
שלום לך דניאלה ותודה על המשוב. אני מבין שהבעיה התגלתה כשכבר היית מנויה פעילה בחדר הכושר. על פי חוק, כל מכון כושר חייב לקבל ממתאמן קבוע תעודה רפואית המאשרת את כשירותו הגופנית. כך, כאשר אדם מקבל אישור מרופא הממליץ לו להימנע מפעילות גופנית עקב בעיה בריאותית - אמורים לאפשר לו להשתחרר מהחוזה. חקיקה רלוונטית למקרה זה היא, בין היתר, תקנות הגנת הצרכן בנושא ביטול עסקה. אם יש בעיה רפואית המנוי לחדר כושר מופסק. את מוזמנת לקרוא את התקנות בקישור המצ"ב. , על פי התיקון לחוק, ניתן יהיה לבטל עסקה לרכישת שירות מתמשך שנעשתה במכר מרחוק או ברוכלות, גם לאחר שהוחל במתן השירות, זאת תוך 14 יום מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת טופס גילוי בכתב. התיקון מרחיב את זכות הביטול לרכישת שירות, והמועד לא מוגבל ל-14 יום אלא לזמן סביר מהיום שבו נודע לך על ההטעיה. יש לדעת כי לגבי עסקאות לרכישת שירות מתמשך, עליך לשלם בעד השירות שניתן לך עד למסירת ההודעה על הביטול. אגב, ניתן לתקוף את ההסכם ביניכם דרך טענה בדבר קיומו של תנאי מקפח בחוזה אחיד שלפי הנסיבות ביהמ"ש יכול לפסוק כי דין הסעיף להתבטל. לדוגמא, בשנת 2007 קבעה השופטת נילי מימון מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים כי סעיף בחוזה של חדר כושר הקובע כי אין לבטל מנוי ואינו מאפשר לקבל החזר כספי - הוא תנאי מקפח בחוזה, ופסקה: "אין מדובר בוויתור הדדי על זכות. התנאי מדבר בוויתור חד-צדדי על האפשרות לביטול החוזה, הנכפית על המתקשר עם הנתבעת בחוזה האחיד, כאשר מנגד לנתבעת כן קיימת האפשרות לבטל החוזה בנסיבות מסוימות". חובת תום הלב וההגינות היא ללכת לקראת המבטל ולבטל את החוזה ולא להגביל את הצרכן בהקפאה, כי אין מדובר בהפרת חוזה אלא בסיכולו: "בבית המשפט נקבע כי מתקשר העומד על ביצוע דייקני של חוזה למרות שינוי מהותי שחל בו עקב נסיבות חיצוניות - אינו נוהג בתום לב". בכל מקרה, מומלץ לקרוא כאן באתר על הנושא. בהצלחה ! תקנות הגנת הצרכן - ביטול עסקה
הי אהוד, תודה רבה על תגובתך הפרטנית. השאלה היא, האם אני יכולה להגיש תביעה קטנה בענין זה, ללא מעורבות עו"ד. כלומר, מה שיגזול מזמני פחות. והאם לדעתך פיצוי עגמת נפש של 5000 הגיוני לדרוש, על טרטור של מעל שנה...
בהחלט. בתביעה קטנה אין צורך בעורך דין. באפשרותך להגיש את התביעה באופן מקוון כאן באתר.
ומה לגבי הקפאת מנוי עקב הליך רפואי פולשני בי"ח האם אישור רפואי של רופא משפחה אמור לספק את הנהלת חדר הכושר?
אני מניח שיש לבחון זאת ע"פ תנאי ההסכם ביניכם.
בתאונת ספורט במכון כושר שהוא חברה בע"מ. את מי תובעים בנוסף לחברת הביטוח של המכון ? את המכון חברה בע"מ או את הבעלים של המכון
אם לא מדובר בתאונה שנגרמה עקב עוולה שנעשתה אישית ע"י בעל המכון, אז יש לתבוע את החברה בע"מ.