רשת האופנה H&O תפצה לקוח ב-5,330 ש"ח בגין משלוח הודעות ספאם

בתאריך: 4/08/2021 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

רשת האופנה לא הסירה את הלקוח מרשימת התפוצה למרות בקשתו והמשיכה לשלוח אליו הודעות פרסומיות בניגוד לחוק. החברה ניסתה לטעון להגנתה כי "הוא הסיר את עצמו בצורה ידנית ולא ראינו" וכן כי "בקשת התובע להסרת הרישום לא נענתה בשל ההגבלות בתקופת הקורונה".

לבית המשפט לתביעות קטנות בבת ים הוגשה תביעה קטנה על סך 13,000 ₪ לפיצוי בשל הפרת "חוק הספאם" האוסר על משלוח דברי פרסומת ללא הסכמה מפורשת מראש. התובע, יאן בדיה, טען כי H&O שלחה אליו 10 הודעות ספאם לשתי תיבות דוא"ל, על אף שלא מסר לה את הכתובות שלו או נתן את הסכמתו לקבלת פרסומות ממנה.

רשת האופנה טענה להגנתה כי התובע נרשם לקבלת ניוזלטר שיווקי באתרה באמצעות שתי תיבות הדוא"ל.

"הוא הסיר את עצמו בצורה ידנית ולא ראינו"

בפסק הדין נקבע כי לאחר קבלת ההודעה הראשונה בתיבה הראשונה, התובע ביקש להסיר את תיבת הדוא"ל הזו מרשימת הדיוור של הנתבעת. הנתבעת לא עשתה זאת והתובע המשיך וקיבל הודעות נוספות. כחודש לאחר מכן הדבר חזר על עצמו עם תיבת הדוא"ל השניה, כאשר טרם קבלת ההודעה הפרסומית האחרונה התובע שלח מכתב התראה לנתבעת.

חברת H&O טענה להגנתה כי קיימות שתי אפשרויות להסרת הרשמה מרשימת התפוצה: הראשונה באמצעות כפתור הסרה בתחתית הדוא"ל והשניה על ידי פניה לשירות הלקוחות. נציג חברת  H&O העיד בדיון כי "התובע הסיר את הרשמתו אך הוא הסיר את עצמו בצורה ידנית ולא ראינו".

הקורונה אינה תירוץ

בנוסף טען נציג חברת H&O כי בקשת התובע להסרת הרישום לא נענתה בשל ההגבלות בתקופת הקורונה, אך חברת  H&Oלא הוכיחה אילו קשיים יצרו מגבלות הקורונה על פעילותה ובפרט על הסרת משתמשים מרשימות התפוצה שלה, ולכן השופט דחה טענה זו.

ההודעה מעודדת הוצאת כספים? זה ספאם!

השופט בתיק, כבוד הרשם הבכיר אדי לכנר, קבע כי ההודעות שנשלחו מחברת H&O הן אכן בעלות תוכן שיווקי, מאחר והן מציעות הנחות על קולקציית בגדים לזמן מוגבל, ולפיכך מעודדות הוצאת כספים.

נרשם אך ביקש להסיר

בפסק הדין נקבע כי התובע אכן נרשם לאתר הנתבעת דרך שתי תיבות דוא"ל ובכך אישר לנתבעת לשלוח לו הודעות, אלא שהנתבעת משיכה לשלוח אליו הודעות פרסומיות גם לאחר שביקש להסירו מרשימת התפוצה.

כידוע, בית המשפט רשאי לפסוק פיצויים של עד 1,000 ₪ בגין כל הודעת ספאם. בתיק זה השופט קבע כי חברת H&O תפצה את התובע, יאן בדיה, בעבור משלוח של 8 הודעות מתוך 10, מאחר ושתי ההודעות הראשונות בכל תיבה נשלחו לאחר הרשמת התובע. סכום הפיצוי שנפסק הינו 1,000 ₪ בגין ההודעה שנשלחה לאחר בקשת התובע להסירו ושליחת מכתב ההתראה לנתבעת ו-600 ₪ בגין כל אחת מ-7 הודעות האחרות. כמו כן חויבה H&O לפצות את התובע עבור אגרת בית המשפט ששילם בעת הגשת תביעתו ובסך הכל חויבה H&O לפצות את התובע בסך 5,330 ₪.


[יאן בדיה – נגד – אייץ' אנד או רשתות אופנה (2003) בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות בבת ים, ת"ק 38645-02-21 בפני כבוד הרשם הבכיר אדי לכנר. פסק הדין ניתן ב: כ"ד תמוז תשפ"א, 04 יולי 2021]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט