בזכות מצלמת הדרך – הנתבע יפצה עבור נזקי התאונה וההוצאות

בתאריך: 8/10/2021 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

בעקבות תאונת דרכים בין שני כלי רכב הוגשה תביעה קטנה בצירוף סרטון מצלמת הדרך שפעלה ברכבו של התובע, אשר תיעדה את התאונה באופן חלקי. בית המשפט לתביעות קטנות בקריות חייב את הנתבע לפצות את התובע בגין הנזקים שנגרמו לרכבו, וזאת על אף שהתובע לא תיקן את רכבו, בתוספת הוצאות שכר טרחת שמאי, ירידת ערך והוצאות המשפט.

התובע, יניב זאבי, הגיש את התביעה הקטנה בצירוף סרטון ממצלמת הדרך ברכבו, שפעלה בעת התאונה, תמונות המראות את הנזק שנגרם לרכבו, דו"ח שמאי שלפיו עלות תיקון הנזק שנגרם לרכב עומדת על סך  4,474 ₪ ושווי ירידת ערך הרכב בגין התאונה עומדת על סך 756 ₪ וכן חשבונית התשלום עבור שכר טרחת השמאי.

בכתב התביעה התבקש ביהמ"ש לחייב את הנתבע לשלם לתובע סכומים אלו בתוספת אגרת ביהמ"ש והוצאות המשפט.

ביום 8/3/21 התייצבו הצדדים בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות ותיארו את גרסתם לאופן שבו קרתה התאונה.

בסרטון נראה רכבו של  הנתבע, משה וקסלר, כשהוא סוטה לפני התאונה לאט לאט לכיוון נתיב נסיעתו של התובע. את הפגיעה הראשונה לא ניתן לראות בסרטון (שפשוף בצדו השמאלי של רכב התובע) אולם ניתן לראות כי התובע נעצר, ואז מספר שניות מועטות לאחר מכן, את מראת רכבו עפה, ואת רכב הנתבע מופיע. בפסק הדין קבעה כבוד הרשמת הבכירה יונת הברפלד-אברהם, כי "לא ניתן לטעות ולסבור אחרת אלא כי רכב הנתבע פגע במראת רכב התובע. בהמשך הסרטון, כאשר רכב הנתבע מתקדם, ניתן לראות כי בצדו הימני הקדמי יש שפשופים".

כמו כן קבעה הרשמת כי כפי שעולה בסרטון, נהיגת הנתבע לפני ואחרי הפגיעה במראה, אותה ניתן לראות בסרטון באופן ברור, תומכת בגרסת התובע כי אכן הנתבע שפשף אותו ואז, לאחר שהתובע נעצר, הנתבע המשיך וגם פגע במראה.

הנתבע בחר שלא לצרף תמונות של רכבו מצדו הימני. עובדה זו, יחד עם התמונה העולה מהסרטון כי רכבו של הנתבע משופשף בצדו הימני, חיזקה גם היא את גרסת התובע בדבר הדרך בה קרתה התאונה.

בפסק הדין ציינה כבוד הרשמת כי "עדותו של התובע עשתה עליי רושם מהיימן. הוא השיב באופן ברור ומדויק לשאלות שנשאל. עדותו, כאמור, נתמכת גם בסרטון שהוצג וגם בתמונות הנזק שצורפו לכתב התביעה. קיבלתי את טענתו כי לא היו נזקים ברכבו קודם לתאונה".

לאחר ששמעה את עדויות הנהגים וצפתה מספר פעמים בסרטון שהוצג, קבעה כבוד הרשמת כי דין התביעה להתקבל וכי האחריות לתאונה חלה על הנתבע.

לפיכך בפסק הדין חוייב הנתבע לשלם לתובע את עלות התיקון המוערכת על פי השמאי בסך 4,474 ₪ וכן את שווי ירידת הערך המוערכת על פי השמאי בסך של 756 ₪, בתוספת שכר טרחת השמאי בסך של 990 ₪, אגרת בית המשפט בסך 74 ₪ והוצאות המשפט בסך 500 ₪.

סה"כ הנתבע ישלם לתובע 6,794 ₪ בתוך 30 יום ממועד המצאת פסק הדין לנתבע.



[יניב זאבי – נגד – משה וקסלר, בית המשפט לתביעות קטנות בקריות, תביעה קטנה מס' 4893-07-2020 בפני כבוד הרשמת הבכירה יונת הברפלד-אברהם. פסק הדין ניתן ב: כ"ה אדר תשפ"א, 09 מרץ 2021]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט