"בליינדייט" ו"חבר'ה" יפצו ב- 9,500 ש"ח בגין משלוח הודעות ספאם

בתאריך: 26/06/2011 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב, חייב את חברת גלובל נטוורקס, מפעילת האתרים "בליינדייט" ו"חבר'ה", לשלם פיצוי בסך 9,500 ש"ח לטל מנחם קוטלר, בגין הפרת הוראות "חוק הספאם" (תיקון 40 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982), לאחר ששלחה אליו 19 הודעות דוא"ל, המהוות "דבר פרסומת", ללא הסכמתו ולאחר שפנה בדרישות להסרה מרשימת התפוצה.

קוטלר טען כי קיבל דברי פרסומת משני אתרים השייכים לחברת גלובל נטוורקס – אתר "בליינדייט" ואתר "חברה". לטענתו, הוא פנה מספר פעמים אל אתרים אלו על מנת שיסירו אותו מרשימת התפוצה, ולאחר שפניותיו לא נענו, פנה לשירות הלקוחות של אתר בליינדייט אך זכה להתעלמות. עוד טען התובע כי קיבל מכתב שבו נאמר כי כתובת הדוא"ל שלו הוסרה מרשימת התפוצה. בתביעתו דרש פיצוי של 800 ש"ח בגין כל אחת מ- 19 ההודעות (על פי התיקון לחוק, לבית המשפט הסמכות לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק, של עד 1,000 ש"ח בגין כל הודעת פרסום) וכן הוצאות משפט בסך 700 ש"ח. על כן העמיד את תביעתו על סך 15,900 ש"ח.

להגנתה טענה חברת גלובל נטוורקס כי התובע נרשם לאתר בליינדייט והסכים לתקנון האתר, שעל פיו הוא מאשר למפעילי האתר לשלוח למשתמשים דיוורין בעלי אופי פרסומי.עם זאת, נציג הנתבעת הודה כי החברה שלחה 3 דיוורים לאחר בקשת ההסרה מטעם התובע.

בפסק הדין, ציינה השופטת נאוה ברוורמן כי התיקון לחוק קובע כי למפרסם לא תהיה הגנה במקרה ששוגר דבר פרסומת לאחר שניתנה למפרסם הודעת סרוב מאותו הנמען.
לאחר ששמעה את עדויות הצדדים ועיינה במסמכים שהגישו לבית המשפט, קבעה השופטת כי היא מעדיפה את גירסתו של התובע על פני זו של הנתבעת:
"נציג הנתבעת ציין כי התובע נרשם לאתר, וכשנשאל אם יש לו ראיה לכך, השיב כי אין לו כל ראיה כי הרי מדובר במייל וברישומי מחשב. ואני שואלת את עצמי האם לא ניתן להוציא אסמכתא גם בעידן המחשבים, כי ברי בעיני בעידן של היום להוציא רישום שהרי בענייננו, לו היתה מוצגת בפני בית המשפט ראיה מעין זו, אזי יתכן שהייתה נחסכת כל הדרך עד הלום".

השופטת הוסיפה וקבעה כי היא מאמינה לגירסתו של התובע כי פנה אל האתרים הנ"ל בבקשה להסיר עצמו מרשימת התפוצה וכי גם לאחר שפנה המשיכה הנתבעת לשלוח דברי פרסום.

סוף דבר הוא שנקבע כי דין התביעה להתקבל, אך נפסק כי גובה הפיצוי בעבור כל הודעה יהיה 500 ש"ח. אשר על כן חוייבה הנתבעת לשלם לתובע סך של 9,500 ש"ח וכן הוצאות משפט בסך של 700 ש"ח.

[טל מנחם קוטלר – נגד – גלובל נטוורקס בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות תל אביב – יפו, תביעה קטנה 10094-04-10 בפני כב' השופטת נאוה ברוורמן. פסק הדין ניתן ב: י"ז אב, תש"ע (28 ביולי 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט