ג'וק דבוק לפקק בקבוק החלב – שטראוס תפצה

בתאריך: 29/07/2010 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

אישה טענה כי פתחה בקבוק חלב של יוטבתה ובעת שמזגה ממנו גילתה ג'וק דבוק לפתח של הבקבוק. בית המשפט פסק לזכותה פיצוי של 3,000 ₪ בגין עוגמת נפש.

האישה הגישה תביעה קטנה למתן פיצוי בגין אירוע שבו לפי הנטען, התגלה חרק גדול בבקבוק שמיוצר ע"י חברת יוטבתה בע"מ, שהינה חברת בת של שטראוס גרופ בע"מ (הנתבעת). לטענתה, בעת שמזגה חלב מהבקבוק, גילתה חרק מסוג תיקן, כאשר זה דבוק לפתח של הבקבוק.

שופט בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא, עמית פרייז, השתכנע כי החרק היה בתוך הבקבוק טרם פתיחתו: "מכח חוק בדבר אחריות למוצרים פגומים, אחריות יצרן הינה לכל פגם שהתגלה במוצר, ככל שפגם זה היה קיים במוצר בעת שיצא את המפעל של היצרן. במקרה זה מדובר בבקבוק שיצא את המפעל כשהוא סגור ונפתח ע"י התובעת, ולפיכך ברור שהמצאות החרק בבקבוק היתה בעת שזה יצא את המפעל".

נציגת שטראוס טענה כי "קיימות בדיקות קפדניות ביותר בתהליכי ייצור אשר מונעות התרחשות מקרים מסוג זה". השופט ציין כי אינו מטיל ספק בכך, אך קבע כי "המציאות מוכיחה לא אחת שכאשר תהליך ייצור, קפדני ככל שיהיה מבחינת הרצון למנוע ליקויים, הינו תהליך המתבצע פעמים רבות מספור, הרי שהיתכנות מקרה נדיר כפגם כזה או אחר בייצור בסופו של דבר לא נותרת בתיאוריה אלא מתממשת". בנוסף קבע השופט כי עובדת קיומן של בדיקות קפדניות אלה בתהליכי ייצור בחברת יוטבתה, אינה שוללת את גרסתה המהימנה של התובעת.

בנסיבות אלה, קבע השופט, הנתבעת אחראית לנזק שנגרם לתובעת בגין שתיית חלב מהבקבוק שבו היה אותו תיקן. "נזק זה התבטא במיחושים שונים שתיארה התובעת, וכן בטראומה לדבריה מאותו מקרה. ניתן לומר שעיקר הנזק במקרה זה הינו עוגמת נפש, אשר הינה כפולה ומכופלת כאשר מדובר בצריכת מוצר שגרתי מחברה שמוצריה הינם בעלי דרגת מהימנות גבוהה במיוחד, וזאת להבדיל אולי ממסעדה או בית אוכל מזדמנים".

בסופו של דבר נקבע כי חברת שטראוס (שהסכימה שכל אחריות שתמצא של חברת הבת יטבתה תוטל עליה) תשלם לתובעת סך של 3,000 ₪ בגין הנזק והוצאות המשפט שנגרמו לה.

[אנסתה טיבי – נגד – שטראוס גרופ בע"מ, בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא, תביעה קטנה 40514-02-10 בפני כב' השופט עמית פרייז. פסק הדין ניתן ב: ז' אב תש"ע, (18 ביולי 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט