הולכת רגל נפלה ונחבלה – עיריית ירושלים תפצה ב- 28 אלף ₪

בתאריך: 9/05/2014 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

אישה מבוגרת שהייתה בדרכה לתחנת אוטובוס, נאלצה ללכת בשביל מעבר משובש ורצוף מכשולים וכתוצאה מכך נפלה ונחבלה. עיריית ירושלים נמצאה אשמה בהיותה אחראית על כשירות הדרך. לפניכם סיפור על רשלנות ובריחה מאחריות של גופים חזקים, ומנגד נחישות של האזרח הקטן.

אסתר גרוס, אישה כבת 77, לא תיארה לעצמה כי הליכתה לתחנת האוטובוס הקרובה תסתיים בכתף שבורה ואשפוז בבית חולים. שביל המעבר בו נאלצה ללכת היה משובש, זרוע באבנים שבורות וללא מעקה בטיחות. כתוצאה מכך היא מעדה ונחבלה קשות.

כתב התביעה מטעם הנתבעת הוגש כנגד ארבעה נתבעים: 1. עיריית ירושלים. 2. חברת סיטיפס בע"מ – הזכיין לעבודות במקום הארוע. 3. חברת זלמן בראשי ואחיו בע"מ – קבלן משנה לעבודות במקום. 4. חברת מנורה מבטחים ביטוח בע"מ.

לעיריית ירושלים הייתה אחריות שילוחית

מטעם הנתבעת הוצגו לבית המשפט תמונות המתעדות את זירת האירוע. בניסיון להתנער מהתביעה, ניסתה עיריית ירושלים להטיל את האחריות למפגעים על קבלני המשנה שהעסיקה, ביניהם חברת "סיטיפס". התצהיר שהגיש מנהל המשק בעירייה פעל דווקא לרעת העירייה, וזאת בשל כך שניתן היה להבין מהתצהיר כי העירייה לקחה על עצמה את אחריות הפיקוח על העבודות שהתבצעו בשטח.

התמודדות התביעה עם סמכויותיו המוגבלות של בית המשפט לתביעות קטנות

בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים נאות לקבל את הטיפול בתיק כיוון שהתובעת בחרה לתבוע רק החזר הוצאות. אם מדובר היה בתביעה בגין נזקי גוף, ייתכן כי בית המשפט היה מורה להעביר את התביעה לבית משפט השלום.

זכות התובעת להחליט על מקום ואופן הטיפול הרפואי בפגיעות בטיעונים לגובה הפיצויים טענו הנתבעים כי הנתבעת יכולה הייתה להסתפק בטיפול רגיל בבית החולים ולא לפנות לש.ר.פ.. בית המשפט קבע כי למרות שעל כל צד מוטלת החובה למזער את נזקיו, יש להפעיל כלל זה בהתאם לנסיבות, וודאי שאין לחייב את הנתבעת להמתין לטיפול כשהיא סובלת מכאבים עזים עד שצוות בית החולים יתפנה לטפל בה, ולכן פנייתה לש.ר.פ. הייתה סבירה בהחלט.

פסק דין

בפסק הדין נמנע בית המשפט מלהיכנס לנושא חלוקת האחריות בין הנתבעים, אך קבע כי עליהם לפצות את הנתבעת, ביחד או לחוד, בסכום של כ-28,000 ₪ ובנוסף ב- 1,800 ₪ בגין הוצאות המשפט.


[אסתר גרוס  – נגד –  1. עיריית ירושלים 2. חברת סיטיפס בע"מ 3. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ 4. חברת זלמן בראשי ואחיו בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 47630-02-11 בפני כב' השופט פאול שטרק. פסק הדין ניתן ב:  כט שבט תשע"ב (22 פברואר 2012)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט