הזמר אלון ז'אן איחר לחתונה ויפצה את הזוג ב- 5000 ש"ח

בתאריך: 19/03/2013 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

הזמר אלון ז'אן, שהפסיד לאחרונה בתחרות קדם האירוויזיון, הפסיד כעת גם בבית המשפט. בני זוג תבעו את הזמר בתביעה קטנה בטענה כי הוא הגיע לחופתם באיחור של שלוש שעות. בית המשפט לתביעות קטנות בת"א חייב את הזמר לפצות את בני הזוג ב- 5,000 ש"ח.

התובעים הם בני זוג אשר שכרו את שירותיו של הזמר על מנת שיופיע בחתונתם. בהסכם נקבע כי הזמר ישיר את שיר החופה ובנוסף ישיר בין הגשת המנות לאורחים. בין הצדדים סוכם על תמורה בסך 2,000 ₪ ובעת חתימת ההסכם שולמה מקדמה בסך 500 ₪. בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, שעת ההגעה של הזמר נקבעה לשעה 19:30, כאשר בפועל הגיע לאולם בשעה 23:00 לאחר שהחתן טלפן אליו.

בפועל, בעקבות האיחור הרב, הזמר אמנם הופיע בחתונה אך לא שר את שיר החופה ואף לא בין המנות, ולפיכך גם לא ביקש תשלום. עם זאת, בסוף ההופעה בני המשפחה של התובעים נתנו לזמר תשר בסך 500 ₪.

לטענת בני הזוג, עקב האיחור הרב הם היו עצבניים במהלך הארוע החשוב, התקשרו אל הנתבע מספר פעמים כיוון שלא ענה לטלפון, וכתוצאה מכך אירוע החתונה נהרס ונגרמה להם עגמת נפש רבה. בנוסף טענו התובעים כי הזמר הופיע באירוע אחר באולם סמוך ולכן לא הופיע לחתונתם בזמן שנקבע.

בין הצדדים בדיון לא הייתה מחלוקת כי הזמר לא התייצב בשעה שסוכמה והגיע רק לאחר שקיבל טלפון מהחתן. לטענת הזמר, הוא איחר עקב טעות ברישום ביומן, ועם הגעתו הגיע להסכמה חדשה עם התובעים לפיה יופיע ללא תשלום כפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם.
כמו כן טען הזמר כי התובעים שינו את ההסכם וויתרו על שיר החופה לטובת שיר התקליטן. הזמר הציג בפני בית המשפט תצהיר של התקליטן בארוע ואילו התובעים הביאו מכתב ממנהל האולם.

לאחר ששמע את הצדדים קבע רשם בית המשפט כי הוא מעדיף את גרסת בני הזוג על פני גרסת הזמר, בין היתר כיוון שגרסתם מתיישבת עם הכתוב בהסכם שחתמו עם הזמר. בנימוקי פסק הדין נקבע כי אילו נכונה גרסת הזמר שלפיה בני הזוג ויתרו על שיר החופה, הרי שלא הייתה כל סיבה שהזמר יתייצב בשעה 19:30.

עוד נקבע בפסק הדין כי אין לקבל את טענת הזמר שלפיה נוצר הסכם חדש כאשר סיכם עם בני הזוג להופיע ללא תמורה, שכן לתובעים לא הייתה כל ברירה אחרת אלא להסכים להצעתו ולא ניתן יהיה לצפות מבני הזוג לנהל באמצע חתונתם מו"מ עם הזמר בגין הנזקים שנגרמו להם עקב אי הופעתו בזמן שנקבע.

בסיכומו של דבר נקבע כי אי הופעת הזמר גרמה לנתבעים עוגמת נפש ביום החשוב של החתונה, אך עם זאת, התובעים לקחו בחשבון שהזמר לא יגיע ולכן הכינו חלופה נוספת באמצעות תקליטן שהיה בארוע ולא הייתה כל סיבה שהתובעים לא ייהנו מהחתונה בגלל אי הופעת הזמר.

לפיכך נקבע כי על הזמר לפצות את התובעים בסכום של 5,000 ₪.

[1.לירון אריה 2.שרית אריה – נגד – אלון ז'אן, בית המשפט לתביעות קטנות תל-אביב, תביעה קטנה 15424-10-12 בפני כב' הרשם בכיר אדי לכנר. פסק הדין ניתן ב: כ' שבט תשע"ג (31 ינואר 2013)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט