הטבעת נתקעה על האצבע – החנות תפצה?

בתאריך: 2/10/2011 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

לקוחה ביקשה לרכוש תכשיט חדש, מדדה על אצבעה, ובעצמה, טבעת שהיתה קטנה מדי, ולא הצליחה להסירה עד שהובא מכשיר ונחתכה הטבעת. הלקוחה תבעה את חנות התכשיטים על עוגמת הנפש.

בשלהי קיץ 2010 הגיעה התובעת לחנות המתנות "ג'נטלמן" באשקלון ומדדה טבעת. היא גילתה שהטבעת גדולה עבורה בכמה מידות ואז אחד המוכרים החל למדוד דוגמאות של גדלים של טבעות, אך כיוון שנכנסו עוד אנשים לחנות הוא הפסיק לטפל בה, והשאיר את הטבעות בידי התובעת שהמשיכה לנסות ולמצוא את גודל הטבעת המתאימה לה. בשלב מסוים הכניסה את האצבע שלה לטבעת מסוימת ולא הצליחה להוציא אותה, חרף כל נסיונותיה היא ביקשה מאנשי החנות שיביאו לה מכשיר לנתק את הטבעת, אך הם אמרו שאין כזה מכשיר. תוך זמן מה האצבע של הלקוחה החלה להתנפח והיא פנתה לחדר המיון, אלא שבחדר המיון אמרו שאי אפשר לקבל אותה כי יש שביתה. בסופו של דבר הזעיקה התובעת את אחיה שהביא גזרן (קטר, cutter) וחתך את הטבעת. בהמשך התקבלה התובעת לחדר המיון בבית החולים.

הצדדים בתיק העידו בפני השופט עמירם דננברג בדיון שנערך בבית המשפט לתביעות קטנות אשקלון, שבסופו קבע השופט כי הגיע למסקנה שעדותה של התובעת מהימנה עליו והוא מייחס לה את מלוא המשקל.

עובדי החנות התרשלו

השופט דננברג קבע כי בנסיבות העניין עובדי החנות התרשלו בכך שהתירו לתובעת לבצע את המדידות בעצמה. "על עובד החנות היה למנוע מהתובעת לבצע בעצמה מדידות במספר הטבעות שניתנו לה והיה עליו למנוע ממנה בכל צורה ודרך מלעשות זאת. היה עליו לקחת ממנה את הטבעות האלה שלא תוכל למדוד את הטבעות בעצמה, אלא בעזרת אותו עובד, ומשלא עשה כן התרשל".

רשלנות תורמת מצד הלקוחה

מנגד קבע השופט כי "אין כל ספק כי התובעת תרמה בעצמה למצב הסופי בכך שהכניסה את האצבע לטבעת צרה מדי כך שבסופו של דבר לא יכולה היתה להוריד אותה… היא זכאית לפיצוי אם כי יש לציין כי היתה תרומת רשלנות מצידה בכך שהיא בעצמה לקחה על עצמה את המדידות והגיעה בסופו של דבר למצב שהטבעת לא ירדה מהאצבע שלה".

בהתחשב בכל נסיבות העניין וגם ברלשנות התורמת של התובעת, נפסק לתובעת פיצוי בסך של 2,000 ₪ וכן הוצאות משפט ואגרת משפט בסך של 250 ₪.

[שני מלכה – נגד – חברת ג'נטלמן מתנות בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות אשקלון, תביעה קטנה 16869-09-10 בפני כב' השופט עמירם דננברג. פסק הדין ניתן ב: היום, ג' תמוז תשע"א (5 ביולי 2011)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט