המזוודות הגיעו באיחור? אלעל תפצה ב- 4,000 ש"ח

בתאריך: 20/12/2011 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

שני בני משפחה שהגיעו לטורונטו בטיסת אלעל נאלצו לחכות מספר שעות למזוודותיהם. מזוודה נוספת הגיעה רק לאחר מספר ימים. בהתאם לחוק התובלה האוירית (אמנת ורשה), הפיצוי המירבי הינו כ- 20 דולר לכל קילוגרם מטען שאבד או הגיע באיחור.

התובעים, מנדי ויעלי בקשי, רכשו בחברת אל על כרטיסי טיסה לטורונטו, כדי להשתתף בארוע החתונה של אחיו של מנדי. כשהגיעו לטורונטו התברר להם כי שש מזוודות מתוך 9 המזוודות שלהם לא הגיעו ליעדן במועד, אלא הגיעו רק בשעה 21:00, מספר שעות לאחר נחיתתם בטורונטו, ואילו מזוודה נוספת הגיעה ליעדה אך ורק יום לפני חזרתם ארצה. כתוצאה מכך נאלצו מנדי ויעלי לרכוש ציוד חדש שנזקקו לו.

מנדי ויעלי הגישו את תביעתם לבית המשפט לתביעות קטנות רמלה, ודרשו מחברת אלעל לפצותם בגין עגמת הנפש שנגרמה להם כתוצאה מהאיחור בהגעת המזוודות. עגמת הנפש שנגרמה להם תוארה בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט וכן בעדותם בבית המשפט.

חברת אלעל לא כפרה בעובדות שנטענו בתביעה, אך היא כפרה באחריותה לעניין האיחור בהגעת המזוודות ולעניין גובה הנזק.

בפסק הדין קבע השופט זכריה ימיני כי בהתאם לחוק התובלה האוירית, אשר מחיל את אמנת ורשה לתוך הדין הקיים בארץ, קיימת הגבלת אחריות לגבי אבדן מטען או איחור בהגעתו, כאשר הפיצוי המירבי הינו כ- 20 דולר לכל קילוגרם מטען.

מהמסמכים שצורפו לכתב התביעה עולה שבסה"כ היו לתובעים 9 מזוודות במשקל כולל של 203 ק"ג, דהיינו משקל ממוצע לכל מזוודה הינו 22.55 ק"ג. מאחר ושבע מזוודות לא הגיעו ליעדן במועד הרי שהמשקל הכולל של המזוודות שהגיעו באיחור הינו 157.5 ק"ג. לפי חישוב זה הפיצוי המירבי 3,150 דולר ארה"ב.

עם זאת, השופט ימיני קבע כי לאור העובדה שרוב הציוד הגיע לבסוף לידי התובעים, וגם הציוד שרכשו נשאר ברשותם, הרי שבנסיבות העניין אין לפסוק במקרה זה את הפיצוי המירבי.
נקבע על כן, כי אלעל תחוייב לפצות את יעלי ומנדי ב- 4,000 ש"ח וכן לפצותם ב- 500 ש"ח בגין הוצאות המשפט.


[1. בקשי מנדי, 2. בקשי יעלי – נגד – חברת אל על, בית המשפט לתביעות קטנות רמלה, תביעה קטנה 2272/07 בפני כב' השופט זכריה ימיני. פסק הדין ניתן ב: י"ח ב אדר ב, תשס"ח (25 במרץ 2008)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט