המתדלק מילא סולר במקום בנזין – התחנה תשלם 5 אלף שקל

בתאריך: 20/01/2010 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

התביעה הוגשה לאחר שתחנת הדלק שילמה לתובע רק את עלות תיקון הרכב כפי שנקבעה על-ידי שמאי. בכתב התביעה טען התובע כי בשל התקלה, נגרמו לו הוצאות נוספות רבות, אך בעלי התחנה השיבו כי אינם צריכים לשלם מעבר למה שקבע השמאי. בית המשפט חשב אחרת.

המקרה ארע כשהתובע הגיע עם רכבו, המשמש להובלות, אל תחנת דלק עיר שלם בבעלות הנתבעות, ומתדלק בתחנה מילא את מיכל הדלק. בין התובע לנתבעות לא הייתה מחלוקת על כך שמתוך טעות, המתדלק מילא את המיכל בסולר במקום בבנזין. כמו כן, לא הייתה בין הצדדים מחלוקת על כך שעלות תיקון הנזק שנגרם לרכב, כפי שנקבעה על-ידי השמאי, הייתה 1,108 ש"ח, וכי הנתבעות שילמו לתובע סכום זה, גם אם באיחור.

נגרמו הוצאות נוספות

בכתב התביעה ובדיון בבית המשפט, טען התובע כי בשל התקלה לרכב נגרמו לו הוצאות רבות, ובכלל זה הוצאות עבור נסיעות במוניות, הוצאות עבור גרירת הרכב אל המוסך ועוד. התובע הסתפק בתביעת סכום של 3,465 ש"ח, שלטענתו שילם לחברת הובלות אחרת כדי שתבצע במקומו את ההובלות שהוא אמור היה לבצע באותם שלושה ימים, שבהם עוכב רכבו במוסך. כמו כן תבע 200 ש"ח ששילם עבור התדלוק שנמצא שגוי.

נציג הנתבעות טען כי הן אינן צריכות לשלם מעבר למה שקבע השמאי, והרי סכום זה שולם לתובע זה מכבר.

יש להתייחס למלוא הנזק

בפסק הדין, קבעה כב' השופטת תמר בר-אשר צבן כי השמאי התייחס רק לנזק הישיר שנגרם לרכב ולא התייחס למלוא נזקו של התובע בשל התקלה שנבעה מהמילוי השגוי של מיכל הדלק. "לא ניתן לומר שחוות הדעת של השמאי אמנם ממצה את מלוא נזקיו של התובע. …התובע זכאי לפיצוי גם בגין ההוצאות שנגרמו לו בשל העובדה שלא יכול היה להשתמש ברכבו להובלות במשך שלושה ימים. כך הוא גם זכאי להחזר עבור הסכום ששילם עבור הדלק, שלא סופק, ובמקומו כאמור, סופק סולר שהסב את הנזקים המתוארים. שני סכומים אלו הוכחו בחשבוניות שצורפו לכתב התביעה".

בסופו של דבר נפסק כי הנתבעות, ביחד ולחוד, תשלמנה לתובע סך של 3,665 ש"ח וכן 400 ש"ח בגין הוצאות משפט. בסיכום כולל, טעות המתדלק עלתה לתחנה מעל 5,000 שקל.

[סעדון אלון – נגד – 1 . קרוסן שווק דלקום בע"מ, 2 . נובר דלקום תחנת דלק עיר שלם, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 4812/08 בפני כב' השופטת תמר בר-אשר צבן. פסק הדין ניתן ב: כ"ה בטבת, תש"ע (11 בינואר 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט