זכה בתחרות ולא קיבל את הפרס

בתאריך: 7/11/2010 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

באוקטובר 2009 השתתף התובע בתחרות אינטרנטית באתר "טלנירי" של הנתבע, אשר בוצעה כאמצעי שיווקי של האתר, ובמהלכה הובטח כי המנצח בתחרות יזכה בחופשה לתורכיה. התובע זכה בתחרות אך לא קיבל את הפרס, ולכן תבע את בעל האתר.

לטענת התובע, גולשים אחרים יכולים היו להצטרף לחופשה בתשלום של 425$. לפיכך העריך התובע את שווי החופשה בסכום זה והעמיד את תביעתו על סך 2000 ₪, הכולל גם פיצוי בגין הפרת ההבטחה ועוגמת נפש הכרוכה בכך.

מנהל האתר הנתבע, שרון גינזוברסקי, טען כי הבטיח שהזוכה בתחרות יצטרף לנופש עם מנהלי הפורומים ומנהלי "טלנירי", אך בשל המצב שנוצר עם תורכיה החליט שלא לקיים את החופשה שתוכננה שם. עוד ציין הנתבע כי לא הייתה כל התחייבות ספציפית באתר, כגון מתי נוסעים, לאן וכו'. בנוסף טען הנתבע במהלך הדיון, כי התובע לא זכה בתחרות ביושר.

השופטת יעל בלכר ניסתה להביא את הצדדים להסכמה שהנתבע יצרף את התובע לטיול הקרוב המתוכנן להתקיים באביב (כחצי שנה ממועד הדיון), אלא שהנתבע לא מוכן היה להתחייב לגבי מקום הנופש או טיבו, ולכן לא ניתן היה להגיע להסכמה כזו.

בפסק הדין קבעה השופטת כי היא מתרשמת שהנתבע "אינו סבור שהתחייבותו באתר התחייבות היא, על כל המשתמע מכך ואין הוא סבור שעליו לעמוד בהתחייבותו כלפי הזוכה". לדברי השופטת, באתר צוין כי הזוכה "יזכה לנסוע יחד עם מנהלי הפורום לנופש בתורכיה" ללא כל הסתייגות, והוסיפה כי לא נאמר באתר שמימוש הזכיה מותנה בקיומו של נופש של 'עובדי החברה' שאליו, אם יתקיים, יצורף הזוכה. לפיכך נקבע בפסק הדין כי "אם החליט הנתבע לבטל את החופשה בתורכיה מטעם כזה או אחר, היה עליו להציע לתובע נופש חלופי שווה ערך".

באשר לטענת הנתבע כי התובע זכה שלא כדין, קבעה השופטת כי לטענה זו אין בסיס בחומר שהוגש על ידי הנתבע. "לא הוכח שנעשה הדבר בדרכים לא כשרות. הנתבע גם מעולם לא הודיע לתובע על ביטול הזכיה מטעם זה (או אחר)".

בנסיבות אלה קיבלה השופטת את התביעה והורתה לנתבע לשלם לתובע את סכום התביעה בסך 2000 ₪, הכולל את שווי הנסיעה (בשקלים) ופיצוי בגין הוצאות ועוגמת נפש. בנוסף חייבה את הנתבע לשלם לתובע החזר אגרת המשפט בסך 50 ₪.

[רמי טצת – נגד – שרון גינזוברסקי, בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון, תביעה קטנה 51942-05-10 בפני כב' השופטת יעל בלכר. פסק הדין ניתן ב: י"ח חשון תשע"א, (26 אוקטובר 2010)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט