מכנסי החתן נפרמו בחתונה – החנות תפצה ב- 7,000 ש"ח

בתאריך: 11/03/2020 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

החתן טען כי במהלך הריקודים בחתונה נפרם התפר האחורי של המכנס, דבר שגרם להשפלתו בפני האורחים ולפגיעה בחגיגה כיוון שנאלץ להסתגר במשרד שבמקום הארוע עד שמישהו יסע לביתו ויביא לו מכנס חלופי. בעל החנות שמכר את המכנסיים טען להגנתו כי אם אכן נפרם התפר של המכנס, הרי שהסיבה לכך היא שהתובע "השתולל" בחתונה.

החתן רכש בחנותו של הנתבע חליפה לחתונה תמורת 2,000 ש"ח. לטענתו, בחר בחליפה של מעצב אך המכנסיים לא התאימו למידתו ועל כן הציע לו בעל החנות שהוא יתפור עבורו את המכנסיים כך שיתאימו למידתו. לטענת החתן, בעל החנות חזר בפניו פעמים רבות והבטיח שמדובר בחליפה איכותית וכי "אין לו מה לדאוג". לדברי החתן, הוא נאלץ להיעדר בחלק נכבד מהחתונה בהמתנה עד שמישהו יסע לביתו ויביא לו מכנסי ג'ינס אותם לבש לאחר מכן.

החתן השתולל

בעל החנות טען להגנתו כי אינו יודע מה בדיוק קרה בחתונה ומדוע נקרע המכנס, וביקש לקבל את המכנסיים לבדיקה וכן את סרט הוידאו הלא ערוך מהחתונה כדי שניתן יהיה לדעת האם הצלם צילם את קריעת המכנסיים וכדי שניתן יהיה להפריך או לאמת את גרסת החתן אודות שהייתו במשרד והחלפת מכנסיו לג'ינס עקב הקרע ולא לשם הנוחות כפי שחתנים עושים לפעמים באמצע החתונה. כמו כן טען בעל החנות כי הסיבה לפרימת התפר של המכנס, ככל שהייתה, היא כתוצאה מכך שהתובע "השתולל" בחתונה, נזרק באויר על ידי חבריו שנשאו אותו על כפיהם, ואי לכך המכנס לא יכול היה לעמוד במאמץ ונקרע.

הסרט המקורי אינו בנמצא

התובע הגיש לשופט רק את סרט החתונה כשהוא ערוך, וטען כי אין באפשרותו להמציא את הצילום המקורי ללא עריכה משום שהצלם לא שמר את החומר הגולמי. השופט אהוד קפלן מבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה תאר את שראה בסרט: "צפיתי בדיסק ולא מצאתי שהתובע, אדם כבד גוף, 'השתולל' או רקד בצורה מופרזת מעבר למקובל. אכן חלק גדול מהאירוע לא רואים כלל את בעל השמחה, דבר זה תומך בטענת התובע שהמכנס נקרע והוא נאלץ להסתגר במשרד במשך כשעה, על מנת שמישהו יביא לו ג'ינס".

עגמת נפש משמעותית ביותר

השופט קבע כי העובדה שחלק מהחתונה החתן לבש ג'ינס איננה "סוף העולם", אולם העובדה שהמכנס נפרם לעיני כל על רחבת הריקודים והעובדה שהחתן נאלץ להסתגר במשרד חלק משמעותי וחשוב של ערב חתונתו מהווה עגמת נפש משמעותית ביותר. עוד ציין השופט כי "מדובר במוצר שבדיעבד התברר כפגום ומי שהוציא אותו תחת ידיו חייב לשאת בהוצאות".

את נזקו של התובע העריך השופט ב- 7,000 ש"ח, וחייב את הנתבע לפצותו בסכום זה.

[עידן פרץ – נגד – שנטל טל יונגר (חנות For men), בית המשפט לתביעות קטנות חדרה, תביעה קטנה 43250-11-10 בפני כב' השופט אהוד קפלן. פסק הדין ניתן ב: י"ז סיון תשע"א, (19 יוני 2011)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט