מנהל המוסך סירב לטפל ברכב כי הלקוח עיראקי

בתאריך: 4/07/2013 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

לקוח שהגיע למסור את רכבו לתיקון במוסך מנור ישראל בפ"ת, טען כי מנהל המוסך השפיל אותו בנוכחות לקוחות נוספים, באומרו לו "אני לא מקבל אותך, הלכת למוסך אחר, לך לעזאזל יא חתיכת עיראקי".

בכתב התביעה נטען מצד התובע כי בשל תקלה ברכבו, נכנס למוסך אחר לצורך בדיקה בלבד. במוסך נאמר לו כי ככל הנראה התקלקל ראש המנוע של הרכב. התובע סבר כי מאחר שמדובר בתיקון רציני, עליו לפנות למוסך מורשה וכך עשה בפנותו אל הנתבעת (מוסך מנור ישראל פ"ת 2001 בע"מ).

לטענת התובע, ניגש אליו עובד המוסך אשר החל לרשום את פרטיו ואת פרטי הבעיה שברכבו וכן החל להכין את הרכב לתיקון. לאחר שסיים לקבל את הפרטים, פנה העובד למנהל המוסך, מר ויקטור טיבי, הסביר לו את הבעיה ואז חזר אל התובע ואמר לו שאינו יכול לקבל אותו.
התובע ביקש לדבר עם מר טיבי, מנהל המוסך. בשיחה עם התובע ציין מר טיבי כי מאחר שהתובע תיקן את רכבו במוסך אחר, אינו מעוניין לטפל בו. התובע טען כי בין השניים התפתח ויכוח, במהלכו השפיל אותו מנהל המוסך בנוכחות לקוחות נוספים, באומרו לו "אני לא מקבל אותך, הלכת למוסך אחר, לך לעזאזל יא חתיכת עיראקי". לאחר הדברים האלה, פנה התובע למוסך מורשה אחר וקיבל שירות לשביעות רצונו.

בכתב התביעה נטען כי עקב ההפלייה והסירוב ליתן לתובע שירות, תוך העלבתו ברבים נגרמה לו עוגמת נפש רבה ביותר, פגיעה בכבודו ופגיעה עצומה ברגשותיו. על כן נדרש מביהמ"ש להורות למוסך לשלם לתובע את הסכום המקסימאלי שבסמכותו בהתאם לחוק איסור הפליה.

בכתב ההגנה טען נציג המוסך כי כאשר הגיע התובע יחד עם רכבו, הסתבר כי קיימת בעיית התחממות וכי התובע לא ביצע טיפולים, בדיקות ותיקונים לפי הוראות היצרן, וכי התובע תיקן את רכבו במוסכים אחרים. על כן, נאמר לתובע שאין הנתבעת יכולה להיות אחראית לטיפולים ולבדיקות שבוצעו ע"י אחרים ועדיף שיחזור לאותם מקומות.

מנהל המוסך, מר ויקטור טיבי, דחה מכל וכל את האפשרות שאמר את המשפט המיוחס לו בכתב התביעה ואף טען כי סביר יותר שהתובע הוא זה אשר ניסה לכפות על עובדי המוסך לתקן את רכבו באיומים שונים והם דחו אותו. עוד ציין מר טיבי בכתב הגנתו כי הנתבעת הינה מוסך מורשה אשר זכתה כמרכז שירות מצטיין ברשת רנו וניסאן, במקצועיות, בשירות באמינות ובשביעות רצון לקוחות ועל כן דחה את טענות התובע.

בדיון שהתקיים בביהמ"ש, טענו מר ויקטור טיבי ונציג נוסף של המוסך כי אינם זוכרים כלל את ההתבטאות. מר טיבי אישר כי יתכן ופרץ בין השניים ויכוח ואף היתה התלהמות אך אינו מעלה על דעתו כי אמר את האמירה הנטענת. התובע השיב כי הוריו באמת ממוצע עיראקי ובשל כך נפגע כל כך.

לאחר שששמע את הצדדים והתרשם מעדותם, קיבל השופט את גרסתו של התובע, "אשר דבריו היו סדורים וניכר היה בו ומדבריו כי אכן נפגע מאותו אירוע ומן הדברים אשר נאמרו בו". השופט אף קבע כי גרסתו של מנהל המוסך "לא הייתה גורפת בהכחשתה".

לפיכך התביעה התקבלה ונפסק כי בשל העלבון, הצער, ההשפלה והנזק אשר נגרמו לתובע, שאף נאלץ לעזוב את המקום ולחפש מוסך אחר, על המוסך לשלם לתובע סכום כולל של 2,500 ₪.

[אמנון מרדכי  – נגד –  מוסך מנור ישראל פ"ת 2001 בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות פתח תקווה, תביעה קטנה 8410-02-11 בפני כב' השופטת עינת רון. פסק הדין ניתן ב:  ג' ניסן תשע"ב (26 מרץ 2012)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט