עדיף להתגרש בתהליך גישור

בתאריך: 7/06/2013 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

תהליך גירושין אינו חייב להתנהל במאבק משפטי עיקש המשתרך לאורך שנים ומסתיים בחור עמוק בכיס, מה גם שבמקרים רבים תהליכים עיקשים כאלו בסופו של דבר מסתיימים בגישור. אז מדוע לא לוותר על הדרך הקשה והיקרה, ולפנות כבר בהתחלה להליך גישור? לפניכם הדרך הנכונה להיפרד בקלות כדת וכדין מבלי לשבור תוכניות חיסכון.

במקרה והחלטתם להיפרד, ניתן לאותת ולעקוף בזהירות ובנחישות את כל ההליכים המיותרים, לחסוך זמן יקר, כסף רב והרבה עגמת נפש, ולפנות להליך גישור שבסופו יתקבל הסכם גירושין בעל תוקף של פסק דין.

גם כשלא קיימת הסכמה בין הצדדים (זה המצב בד"כ), ממליצים מומחים לזוגות לאזור כוחות ולפרוץ את תקרת הזכוכית ולהזמין את הצד השני להידבר.

היתרון הבולט בהליך גישור הוא שהצדדים שותפים מלאים לקבלת החלטות בהסכם, ובזאת מקבלים הצדדים על עצמם את ההתחייבויות שניתחייבו בהם מרצונם ולא כשצד שלישי מחליט עבורם.

בהליך הגישור, עולים צורכי הצדדים "על שולחן הדיונים" עליהם מנהלים הצדדים מו"מ בידיעה שכל צד יכול לעמוד אחר ההתחייבויות כלפי הצד השני.
חשוב לדעת כי תפקידו של המגשר הנו לאפשר קרקע פורייה לניהול מו"מ תוך שימוש במידע ובידע המשמש את הצדדים ככלי עזר בקבלת החלטות.

במקרים בהם קיימת הסכמה מראש, זוכים בעלי הזוג להיפרד כשהם משאירים "טעם טוב בפה" להמשך הידברות שלאחר הגירושים. הישג חשוב במיוחד כשבתמונה נמצאים ילדים משותפים.

הליך גירושים מסתיים בממוצע תוך ארבעה חודשים לחצי שנה. עלות ההליך מסתכמת בממוצע בכמה אלפי שקלים בודדים לשני הצדדים גם יחד.

בסיום הליך הגישור, מתקבל הסכם גירושים המופנה לבית משפט לענייני משפחה ליתן לו תוקף של פסק דין וכן לבית הדין הרבני לצורך מתן גט.

בזאת, יכולים המעוניינים להתגרש, להיפרד בצורה מוסכמת  ולא כפויה ולהישאר עמיתים להמשך הדרך.

סוף דבר, לצד המחשבה על מאבקים ומהלומות אשר יפרנסו את עורכי הדין משני הצדדים, ניצב לו פיתרון יעיל, מקצועי, מהיר ומוזל. הנבונים פונים להליך הגישור בטרם הצהרתם על הכרזת מלחמה, בכך יוצאים נשכרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט