פוטר מעבודתו ותבע ממעבידיו פיצויי פיטורים והפרשות לקופת גמל

בתאריך: 2/10/2008 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

העובד פוטר לאחר שהועסק במשך שנתיים בעבודת סיעוד. בתביעה לדיון מהיר שהוגשה לבית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב-יפו, נתבעו מעבידיו לשלם לו פיצויי פיטורים וכן הפרשות לקופת גמל. במסגרת דיון מהיר, חוייבה החברה שהעסיקה אותו לשלם לו את הפיצויים בתוספת הלנת שכר וריבית.

התובע הועסק בעבודת סיעוד שכללה לווי ילד מוגבל במשך 24 חודשים, לפי "משכורת קובעת" של 3,300 ש"ח.

הנתבעת, חברת קפלן את לוי בע"מ, לא הכחישה את זכאותו של התובע לפיצויי פיטורים, אולם בנוגע לטענה בדבר אי העברת כספים לקופת גמל טענה החברה הנתבעת כי הכספים הועברו. השופט ד"ר יצחק לובוצקי קבע כי משלא המציאה הנתבעת לביה"ד שום מסמך המאשר זאת, יש לקבל את טענת התובע כי אותם כספים לא הועברו לחברת הביטוח, וממילא אינו יכול להנות מהן.

"אנחנו לא המעביד"

הנתבעת, באמצעות מנהלה מר שמואל אזולאי, טענה בלהט כי לא היא המעבידה של התובע. לדבריה, היא מהווה רק "צינור" דרכו הועסק התובע אצל המועצה המקומית חבל מודיעין, ולפיכך לטענתה, אם יש לתובע תביעות וטענות עליו לתבוע את המועצה, ולא אותה.

בפסק הדין קבע השופט לובוצקי כי כיוון שהנתבעת היא זו שהנפיקה לתובע את תלושי השכר שלו הרי בכך היא "גילתה את דעתה כי היא המעביד החוקית שלו".
לדברי השופט, נטל ההוכחה כי אכן מעורב צד שלישי כמעביד במערכת יחסי העבודה יוטל על מי שמנסה לתבוע או לטעון כנגד הצד השלישי. "הרמת הנטל כרוכה בשכנוע בית הדין, כי קיימת התקשרות משפטית של יחסי עבודה למתן עבודה בתמורה בין הצד השלישי לתובע במישרין, וגם כי הדבר פוגם בקשר החוזי שבין העובד לנתבעת עצמה. הנתבעת היא זו ששכרה את התובע לעבודתו, היא זו ששלטה על מתן שכרו באמצעות הנפקת תלושי שכר, ובסופו של יום גם היא זו שהיתה מעורבת בהפסקת עבודתו. מכתב הפיטורים שכתבה לו מדבר בעד עצמו".

לפיכך נקבע כי התובע זכאי לראות את הנתבעת שהנפיקה את תלושי השכר ושילמה לו בפועל, כמי שאחראית גם לתנאיו הסוציאליים, לרבות לתשלום פיצויי פיטורים. על כן נדחתה טענת הנתבעת בקשר לזהות המעביד והתקבלה התביעה לפיצויי פיטורים ופיצוי בקשר לאי העברת כספי התגמולים.

הנתבעת חוייבה לשלם לתובע את הסכומים הבאים:
1. סך של 6,600 ש"ח כ"פיצויי פיטורים" בצרוף פיצויי הלנת פיצויי פיטורים בגובה של 3% לכל חודש ועד ליום התשלום בפועל.
2. סך של 1,665 ש"ח בגין פיצוי הנוגע להפרשות ל"קופת גמל" (ביטוח המנהלים). סכום זה צמוד למדד ונושא ריבית חוקית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל.
3. סך של 500 ש"ח הוצאות משפט.

[נבו חנוך – נגד – קפלן את לוי בע"מ-כ"א, בית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב-יפו, דיון מהיר 10529/05 בפני כב' השופט ד"ר יצחק לובוצקי. פסק הדין ניתן ב: כ"ג בשבט, תשס"ז, 11 פברואר 2007)]

תגובה אחת על “פוטר מעבודתו ותבע ממעבידיו פיצויי פיטורים והפרשות לקופת גמל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט