כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב,
פניתי לנציג הוועד של הבניין שגר בבניין. בבקשה לטפל בנזילה מהגג המשותף (אף חלק מהגג לא מוצמד) לתוך הבית דרך התקרה שלי שהינה הגג המשותף.
הנציג אומר שהאחריות שלי ושעליי לעשות סקר הצעות מחיר ולהציג לו.
*האם הנציג צודק ?
ובמקביל להוכיח ולהציג דו"ח שהנזילה מהגג ולא מקור אחר *האם הצדק עם הנציג ?
בתודה מראש
בכבוד רב
אם מדובר בנזק בתשתית משותפת, האחריות לתיקון (ובכלל זה ביצוע סקר הצעות מחיר) היא על נציגות הבית המשותף.
עם זאת, כאשר מדובר בנציגות שהיא בהתנדבות (ולא ע"פ תור), ראוי לסייע לה ככל הניתן.
אם קיימת מחלוקת באשר למקור הנזילה (האם היא באחריות משותפת או פרטית) ראוי להגיע להסכמה על הזמנת מומחה בתשלום 50/50 ומי שיימצא צודק יקבל החזר עבור תשלום חלקו.