כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

התנהלות והתנהגות כו...
 

התנהלות והתנהגות כוחנית כלפי דייר

4 הודעות
2 משתמשים
0 Reactions
65 צפיות
הצטרף: 3 חודשים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

שלום

כחלק מבדיקה לפני קניה של דירה בבניין משותף בעודי בוחן - הבית פניתי ובקשתי מהמוכר לראות גם את מצב הגג ולהתרשם - (אם יש נזקים וליקויים. נזילות, כריות מים שהצטברו מתחת לזיפות, נזילות ממערכת המים ומדודים, מצב הזיפות יבש וקרוע או בתחזוקה ועוד. המוכר לא התנגד וגילה נכונות אבל ציין שנציג הוועד בבניין המשותף לא יאשר לעלות לגג ולא ייתן מפתח לגג. לא בשבילו ולא בשביל אף דייר אחר. ציינתי שזה תמוה ויכול למנוע את המשך העסקה ויותר מכך ציינתי בפני המוכר שנראה שמסתתר מאחורי התנהלות נציג הוועד בבניין בכך שלא נוקט נגדו בהליכים וזורם עם גישתו - תמוה. 

1. למיטב הבנתי גג הינו מקום מילוט במקרה חירום ולכן הגג חייב להיות נגיש ופתוח או שנעול בקודן, או שלכל דייר יש מפתח למקרה חירום-האם אני צודק?

2.האם נציג הוועד בבניין יכול להחליט למנוע מדייר לעלות לגג משותף ואף לא לשתף פעולה גם לא בתיאום מועד מוסכם מראש הרי במידה והכל תקין וכשיר מה יש להסתיר ? (יכול להיות מצב שהנציג השתלט על חלקים מהגג)

3.במידה ואני פונה ומבקש מהנציג מפתח והוא מסרב ולאחריו אני מוציא מכתב מצידי לקבלת מפתח והנציג ממשיך ומסרב - האם אני יכול לתבוע את הנציג *בהתנהלות פוגענית וכוחנית *בהתנהגות פושעת *בהכשלה מכוונת * או מסיבה וחוק אחר ?

4.האם הדייר המוכר יכול להזמין על חשבונו מנעולן לפתוח / לפרוץ המנעול ולאחריו להתקין מנעול חדש ?

ברור ושקוף שנציג הוועד בבניין מתנהג באופן אסור לראיה- הנציג שדייר בבניין ברשותו מפתח והוא עצמו כן עולה כשמדובר בטובתו וגם כאשר מגיעים מחברת המעליות חדר המנוע ממוקם בגג ויש לתת לטכנאים גישה לבדיקה.

בתודה מראש


   
ציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 5 שנים לפני
הודעות: 600
 

כל עוד אין לך זכויות בנכס, אין לך זכות לדרוש את הנ"ל.
כמובן שבעל הדירה רשאי לדרוש גישה לגג, שהינו שטח משותף.
לכן בפניך עומדות הברירות הבאות: לעבור הלאה ולחפש מוכר שישתף איתך פעולה לצורך בחינת מצב הנכס לאשורו, או, לדרוש מבעל הדירה התחייבות (בהסכם) אודות מצב הגג וכפועל יוצא אחריות למקרה שיתגלה אחרת לאחר הרכישה (לאחר שתרכוש את הדירה תוכל לדרוש לגשת לגג).


   
הגבציטוט
הצטרף: 3 חודשים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

תחילה, תודה רבה על התייחסותך.

1. לתגובתך-אני בוחר שלא לעבור הלאה לנכס אחר

2.בתגובה לשאלתי רשום - להלן ציטוט: "כל עוד אין לך זכויות בנכס, אינך לך זכות לדרוש את הנ"ל"

והיה והגעתי לביקור חבר באותו בניין או שאני עובד חברת חשמל או חברת כבלים והתרחש מקרה חירום או פרצה שרפה ונמנע ממני להציל עצמי לעלות לגג מה אז "אין לי זכויות בנכס" אבל יש לי זכות לדרוש - מדוע בתגובתך אתה מונע זאת ממני ?

יתרה מכך  - *בכניסה לבניין אין כלל שלט אזהרה שהגג נעול *וברשות מי המפתח להתקשרות 

3.מבקש התייחסותך לגבי הליך פניה של המוכר בעל הנכס בבניין המשותף למפקחת על המקרקעין להוצאה וקבלת צו עשה לקבלת מפתח הליך שלא העלת לאפשרות מיצוי מול הנציג וועד ?

רוב תודות                                                                    בברכה


   
הגבציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 5 שנים לפני
הודעות: 600
 

1. בהצלחה.
2. זה בהחלט לא המקרה שתיארת בתחילה.
3. כמובן שבמידה ודרישת בעל הדירה אינה נענית בחיוב, באפשרותו להגיש תביעה לצו עשה ו/או כספית אצל המפקח האזורי על בתים משותפים.


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט