כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום. אוטובוס של אגד לא יצא מתחנת מוצא שלו (תחנה מרכזית). נאלצנו לחכות עד שייצא האוטובוס הבא אחריו של אותו הקו (כמה עשרות דקות). שאלתי את הנהג אם הוא האוטובוס שהיה אמור להגיע ופשוט איחר, או שהוא זה האוטובוס הבא. אמר שהוא האוטובוס הבא, וזה לפניו פשוט לא יצא. פניתי לאגד פניות הציבור. החזירו לי תשובה בכתב שאכן האוטובוס שחיכיתי לו לא יצא כי הנהג התעכב. כפיצוי נתנו לי שובר זיכוי של 10 שקלים על נסיעות אגד, למימוש במקומות שיעלה לי יותר מ-10 שקלים להגיע אליהם. שורה תחתונה- אגד הודו שאוטובוס לא יצא, כי נהג התעכב. נראה לי חוסר אחריות לא לשלוח נהג חלופי. נזק שנגרם לי- בעיקר עצבים וחוסר נחת בזמן שחיכיתי לאוטובוס, וכמובן בזבוז זמן. אם נהייה קטנוניים אז ליוותה אותי גם תחושת רעב תוך כדי. ברצוני לתבוע, למען יראו ויראו. לא פעם ראשונה שזה קורה לי, והגיעו מים עד נפש. האם עילה לתביעה? מה הפרוצדורה, וכמה כסף ניתן לדרוש?, כמו כן, מצאתי באינטרנט סוג של תקדים בו נוסע שתבע פוצה ב-1000 ש"ח. האם ניתן להזכיר זאת בכתב התביעה?
מה הפרוצדורה? - ראה במדריך להגשת תביעה קטנה, כמה ניתן לתבוע? ראה פסקי דין דומים
האוטובוס לא הגיע - הנוסע יפוצה ב- 1,300 שקל
מוקדן במודיעין אגד טעה - התובע המתין לשווא לאוטובוס ויפוצה ב- 1700 שקל