כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
הגשתי תביעה קטנה נגד חברה. הדיון בוטל כשאחת משתי סיבות הייתה שכתב התביעה והזימון לא הגיעו לנתבע. מזכירות בית המשפט לא שלחה לכתובת של הנתבע שנתתי. לאחר פנייה, קבעו דיון חדש ושלחו את המסמכים בדואר רשום לכתובת שנתתי שהיא כתובת החברה הרשמית למשל ברשם החברות. רואים במערכת נט המשפט מס' מסירה אולם אין סטטוס "התקבל".
האם זוהי אחריותי לדאוג שהנתבע יקבל? האם עלי לעשות משהו? האם יש דד ליין? (ראיתי איפושהו שצריך לקבל 60 יום לפני הדיון..)
האם עצם שליחת דואר רשום לכתובת רשמית מספיק, גם אם הנתבע לא אסף את הדואר הרשום?
אני חוששת ששוב יבטלו את הדיון וינסו לסגור את התיק...
אם ביהמ"ש לא מצליח לבצע מסירה של כתב התביעה, האחריות לכך מועברת לתובע ועליו לבצע מסירה אישית (אפשרי באמצעות צד ג').
למידע נוסף, נא ראו המדריך לתביעות קטנות.