כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, לפני כחודש לערך טסתי עם 2 חבריי (שלושתינו חיילים) לפלמה דה מאיורקה עם קונקשן בברצלונה. בעקבות טעות שקרתה בעת ההזמנה, יצא כי הזמנו טיסות לתאריכים בהם זמן החזרה לארץ לא התאפשר לנו מהיותנו חיילים. לפיכך, נאלצנו לשלם לחברת התעופה 75 דולר כל אחד בעבור הקדמת החזרה ביום. כשעלינו על המטוס הלוך, הקונקשן התבצע כראוי וכשהגענו למאיורקה נוכחו לגלות כי המזוודות שלנו נאבדו בדרך. נחתנו במאיורקה בסביבות 11 בצהריים, מילאנו טפסים בדוכן המלא באנשים שאיבדו מזוודות גם כן, וקיבלנו הבטחה כי המזוודות יגיעו לכל המאוחר היום בערב ישירות למלון. הגענו למלון עם הביגוד עלינו בלבד, ללא בגדים להחלפה. יצרנו קשר טלפוני עם חברת התעופה (איבריה) וקיבלנו הבטחות לגבי הגעת הכבודה בשעתיים הקרובות. עניין זה חייב אותנו תמיד להיות בעירנות בקבלה ודי ניטרל אותנו במקום. עניין זה נמשך עד למחרת, בסביבות השעה 19:00, אשר בה קיבלנו את המזוודות. עד אז, נאלצנו להסתובב עם אותם בגדים, אותם התחתונים, ללא יכולת ללכת לים, לבריכה או לבלות בערב. בנוסף לכך, עקב הבטחות אנשי איבריה, לא קנינו בגדים מציפייה שבגדינו יגיעו בקרוב, עד שהבנו שאין אמת בפיהם, ונאלצנו לקנות למרות שלא תכננו מלכתחילה (הקבלות עוד אצלנו). בטיסת החזור, כאשר עלינו על המטוס מברצלונה לישראל, יצא שנתקענו על מסלול ההמראה בערך כשעתיים וחצי עקב בעיה במנוע. כל הזמן הזה לא הוגשו לנו מים ואוכל בכלל, והמיזוג אוויר לא עבד כלל. לאחר זמן זה, העבירו אותנו לשדה"ת, ללא כל מידע מקדים לאן עלינו ללכת כעת. התברברנו כשעה וחצי עד שמצאנו את הטיסה וקיבלנו מיני פיצוי בדמות קפה ומאפה. בסה"כ, היינו אמורים לנחות ב22:55, ויצא כי נחתנו ב4:30 למחרת, מה שגרר לכולנו בעיות בצבא ובירורים לאחר מכן. עד שהתאפשר לנו לצאת לטיול לחו"ל, חברת התעופה פשוט פגעה בהנאה שלנו בכל דרך בה יכלה. לאחר בירורים מעמיקים באתר החברה, אשר אינו נגיש כלל ולא ברור ממנו איפה ניתן ליצור קשר, שלחנו מכתב ב13.7 ׁׁ(חזרנו ב5.7, למרות שתוכנן ב4.7). המכתב היה מפורט ודרש פיצוי עבור הנזק שהחברה גרמה לנו, אך אפילו לשלוח קבלות לא יכלנו "כיוון שהתמונות לא עברו את מנגנוני האבטחה של האתר". הובטח מהחברה במייל שנשלח כתגובה להודעה, כי נקבל הודעה לא מאוחר מ21 ימים מיום השליחה. מחר יעברו 21 ימים, ואין תשובה ואין נעליים. שאלותינו הן כאלה: 1. מה עלות הפיצויים שניתן לדרוש מהחברה?, 2. איך עלינו לנהוג כאשר החברה כלל לא מאפשרת לנו הצגת הוכחות לתביעת הנזיקין, ואפילו לא חוזרת אלינו במיילים?, מצטערים על פירוט היתר, העניין פגע בהנאתנו משמעותית. תודה מראש.
ראו פסק דין תביעה קטנה על איחור מזוודות: המזוודות הגיעו באיחור? אלעל תפצה ב- 4,000 ש”ח
לחץ כאן להגשת תביעה קטנה באינטרנט.