כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

אי מתן תשובה מצד חב...
 

אי מתן תשובה מצד חברה לגבי חיובים

3 הודעות
3 משתמשים
0 Reactions
218 צפיות
חבר
הצטרף: 10 שנים לפני
הודעות: 1
התחלת נושא  

אני קרוב ל4 חודשים פונה לחברה מסויימת בתחום התקשורת וכל פעם סוחבים אותי , ולא נותנים לי תשובה לגבי חיובים שחייבו אותי, האם אני רשאי לתבוע את ההחזר הכספי וגם על זה שהם סוחבים אותי המון זמן לדעתי, בברכה


   
ציטוט
חבר
הצטרף: 10 שנים לפני
הודעות: 1
 

תפסיק לדבר איתם, תשלח דרישה במייל או במכתב רשום: גביתם ממני כך וכך כסף, לדעתי זה יותר ממה שמגיע לכם, אנא תחזירו לי את הסכום העודף. אם לא יענו - תתבע אותם.‏ תסתכל בסעיף 13ד1 בחוק הגנת הצרכן (השמטתי את סוף הסעיף, שלא רלוונטי): "(א) בעסקה מתמשכת שבה מחייב העוסק את חשבונו של הצרכן בתשלומים לפי הרשאה לחיוב חשבון או לפי הרשאה לחיוב כרטיס אשראי כהגדרתו בסעיף 14ב(ב) -, (1) טען צרכן כי העוסק גבה ממנו סכום נוסף על הסכום שהוא רשאי לגבות בהתאם לתנאי ההתקשרות (בסעיף זה - סכום עודף), יברר העוסק את טענותו בתוך עשרה ימי עסקים, (2) מצא העוסק כי גבה מהצרכן סכום עודף, ישיבו לצרכן בתוך ארבעה ימי עסקים, בתוספת הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961, מיום הגבייה ובתוספת תשלום בשל הוצאות הצרכן בסכום של 16 שקלים חדשים (בסעיף זה - סכום ההחזר) היה סכום ההחזר נמוך מחמישים שקלים חדשים, רשאי העוסק לזכות את הצרכן בסכום ההחזר במועד החיוב הבא, ובלבד שהודעת התשלום לעניין אותו חיוב נשלחת לצרכן בתוך 30 ימים מתום התקופה האמורה בפסקה (1).‏ (ב) עוסק ישלח לצרכן תשובה מנומקת בכתב על ממצאי הבירור, כאמור בסעיף קטן (א), בתוך 21 ימי עסקים מיום פנייתו.", אגב, כשלא מחזירים כסף לפי הסעיף הזה, אפשר לתבוע גם פיצוי עונשי עד 10,000 ש"ח, אבל זה בתנאי שפונים בכתב בדרישה להחזיר את הכסף.


   
הגבציטוט
חבר
הצטרף: 16 שנים לפני
הודעות: 1842
 

בהחלט כן. שלח להם הודעה מתועדת (בפקס או במייל) שבה אתה מודיע להם כי הם גבו ממך X שקלים ביתר, ועל כן אתה דורש שיחזירו לך את הסכום עד לתאריך Y אחרת תפנה לערכאה משפטית. במידה ולא יענו לדרישתך, הגש תביעה קטנה, לאחר שתקרא את המדריך לתביעות קטנות.


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

 

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט