כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב,
בעיר שלי יש 2 שמות רחוב וכתובות אותו דבר
מבקש להסביר ליתר דיוק :
אני גר בבניין משותף ברחוב לימונדה 8/1
ויש גם שורת קוטג'ים ברחוב לימונדה 1 - 8
והיה ושולחים לי מכתב חשבון לשלם על תיקון והחלפה בצנרת גז מרכזי והמכתב לא מגיע לתיבת הדואר שלי והשולח ממשיך לשלוח ולאחריו דואר רשום וזה לא מגיע אלי. והשולח לא מעביר הודעה ביישומון SMS ולא ביישומון ווצאפ ולא באימייל ולא בשיחה אנושית ולא בשיחה מוקלטת לאישור ולא בעזרת שליח ולא בהדבקת הודעה על הדלת ולא בהעברת הודעה ע"י שכן או וועד הבית אין לי דרך לדעת שחצי עולם מחפש אותי. יתרה מכך- מדוע חברת גז במועד מילוי הפרטים האישיים להתחברות כמו (פל', טל', אימייל, כתובת) החסירה בטופס מצידה משבצת חשובה ורלוונטית למילוי וזה מס' תא הדואר דבר מועיל ומתבקש.
ועוד אבסורד עקום- מדוע חברת הגז שאני משלם החשבון בהוראת קבע כבר 8 שנים ברציפות- לא דאגה והכניסה בתיק לקוח שבפרוט חשבונות אונליין הודעה או שורת אזהרה לתשומת לב שיש תשלום חריג / חוב / בנוגע להצטברות חוב.
האם יכול להיות שלחברה נוהל שיטת מצליח.
מבקש לציין עוד עובדה ולפזר הערפל שיכול ועולה. ידעתי שהחברה מבצעת עבודות תיקון אך ברוב המקרים מדובר בעבודות תחזוקה שנכנס וגלום בחשבון שאני משלם בהוראת קבע. אני לא ידעתי שמדובר בעבודות של החלפת חלקים ומיכל ראשי מרכזי. אני לא מהנדס או מפקח מטעם חברת הגז
אני לא מצליח להבין איך הם החברה לא מבינים שהם טעו שהוציאו על העבודה חשבון תשלום בנפרד מהוראת הקבע והם יצרו הבעיה בעצמם.
אני מרגיש שנעשה לי עוול שלא באשמתי ומנסים לשדוד אותי. בלי כל מצפון ומצפן ניהולי תקין מצד החברה.
רק אתמול נודע לי שיש לי חוב שהצטבר נגדי
מהשתלשלות הנסיבות שפרטתי האם יש כלפי אשמה - מה באפשרותי לעשות - האם יש אפשרות לתבוע ?
תודה רבה
בכבוד רב
כצרכן, חובתך לשלם את חובך במועד ובמידה וקיימת בעיה בקבלת החשבון, עליך לפנות אל הספק ולבקש להסדיר את עניין משלוח ההודעות (כיום ניתן לבקש לקבל הודעות וחשבונות למייל).
לעו"ד שלום רב
תחילה. תודה על התייחסותך.
מבקש לברר הסטירות שעולות מתשובתך לפנייתי.
*לעו"ד. בתשובתך אתה מציין - ציטוט :
1."כצרכן, חובתך לשלם את חובך במועד"
א. האם כצרכן באחריותי גם להיות על תקן אחראי על איכות השירות של החברה ולמלא תפקיד מבקר פנים ותלונות ציבור ?
ב. האם כצרכן אני צריך להעיר ולהאיר על כל תקלה בור ומכשול בסביבת עבודת החברה ולחייב אותי לתקן סדרי עולם ?
2.לעו"ד. בתשובתך לא ברור מדוע ההתעלמות ואי ההתייחסות מהעוולה שנעשה כלפי, מפגיעה בשמי הטוב כשברור בפרוט פנייתי שהחברה מצידה חייבת לנהוג אחרת כלפי ( במקרה זה מדובר עלי ?
3. לעו"ד. אתה מדגיש בתשובתך לפנייתי - מצטט: "עליך לפנות אל הספק ולבקש להסדיר את עניין משלוח ההודעות"
א. חסר בתשובתך האחריות הרובצת על החברה וההתעלמות מאוזלת ידה של החברה כלפי שלא עשתה די כדי ליצור קשר בשום אמצעי תקשורת טכנולוגי הקיים היום בשפע וללא הגבלה ?
4. לעו"ד. בתשובתך אתה מציין "שמחובתי לשלם" וזה ברור לכל בר דעת.
א. לעו"ד. נראה שהסקת שאני לא רוצה לשלם וזה ממש לא כך.
ב. לעו"ד-אך באותה נשימה אתה לא מתייחס איך אני אמור לעשות זאת עם המידע / המכתב לא מגיע אלי כנדרש ובזמן. האם תשובתך הייתה זהה לו המכתב חשבון היה מגיע בעוד 8 או 15 שנה - וסך החשבון היה 6 מיליון₪ -תמוה ?
5. לעו"ד. בתשובתך אתה מעלה - ואני מצטט :
"כיום ניתן לבקש לקבל הודעות וחשבונות למייל"
א.לעו"ד. אני כבר ציינתי והזכרתי בפנייתי למעלה שהחברה לא שלחה כלל הודעות - באף אמצעי טכנולוגי ולא ניצלה לזכותה אף יישומון שקיים ובאפשרות להודיע (?)
* החברה לא שלחה SMS, ולא ווצאפ, ולא אימייל ולא מכתב רגיל ולא מכתב רשום ולא הודעה אנושית ולא הודעה קולית מוקלטת -לאישור ולא מברק בהול ולא פרסמה הודעה לתשומת לב בלוח מודעות בבניין ולא העבירה מכתב מסר דרך וועד הבית
לעו"ד. בכל מקרה תודה רבה על התייחסותך. לדעבוני נראה שגם כאן אני לבד בהתמודדות
בכבוד רב
כמובן שכל ספק מחוייב לפעול כלפי לקוחותיו בהגינות ובתום לב.
לכן, אם אתה סבור שהחברה עוולה כלפיך, ובפרט אם בכך היא גרמה לך נזקים (ובכלל זה נזקים לא ממוניים), באפשרותך להגיש נגד החברה תביעה קטנה.