כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
היי, קראתי את החוק להגנת הצרכן ולא הבנתי לגביי:
״סעיף 4ג. חובת גילוי מדיניות החזרת טובין
(א) עוסק המציע, המציג, או המוכר טובין לצרכן, יציג במקום עסקו, במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות, מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם; במודעה יצוין אם ניתן להחזיר טובין כאמור, לרבות הגבלות להחזרת הטובין, תנאי ההחזרה, אופן וסוג ההחזר שיקבל הצרכן (בחוק זה – מדיניות החזרת טובין); צוין במודעה כי לא ניתן להחזיר טובין, הן בדרך כלל והן במקרים מסוימים, יחולו הוראות סעיף 2(ב2).״
לא הבנתי:
1. מה הכוונה מדיניותו?- אם עוסק פירסם מדיניות שלא ניתן לבטל עיסקה, אז זה אומר שלא ניתן להחזיר את המוצר תוך 14 יום?
2. לגביי ההמשך: ״צוין במודעה כי לא ניתן להחזיר טובין, הן בדרך כלל והן במקרים מסוימים, יחולו הוראות סעיף 2(ב2)״. -למה הכוונה?
תודה:)
1. "מדיניותו"אין משמעה שהוא יכול לקבוע מדיניות הדורסת את הקבוע בחוק, אלא להיפך, הכוונה היא למדיניות העסק בכפוף לחוק, שכן החוק קובע את הגבולות, אך מוכר רשאי לקבוע מדיניות מקלה יותר מהקבוע בחוק (לדוגמא, מוכר רשאי לקבוע כי מוצר מסויים ניתן להחזרה תוך X ימים, למרות שהחוק מתיר למוכר לא לאפשר החזרה של המוצר). כמו כן, המדיניות של המוכר תכלול בין היתר, הסברים לגבי יישום החוק על המוצרים/השירותים השונים המוצעים ע"י בית העסק, דרכי יישום החוק בבית העסק, דרכי פניה, אופן פנייה, וכו'.
2. סעיף 2(ב2) קובע: "עוסק המודיע, בכל דרך שהיא, שאין לצרכן זכות לבטל עסקה, או לקבל חזרה את כספו, יסייג את הודעתו באופן שיובהר כי האמור בהודעה אינו חל במקרים שנקבעו לפי חוק."
כלומר, במידה והעוסק מודיע שאין לצרכן זכות לבטל עסקה או לקבל חזרה את כספו, על העוסק לציין כי הודעה זו אינה תקפה במקרים שבהם החוק מאפשר לצרכן את ביטול עסקה. (ההגיון כאן הוא למנוע מהעוסק ליצור בפני הלקוח מצג שאינו נכון לגבי האפשרות לבטל עסקה או להחזיר את המוצר, בכך שהוא מסתיר מידע בפני הלקוח)