כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
קניתי ביום ראשון קנייה בחנות של בגדי ילדים על סך 500₪ ,כשהגעתי הביתה,מדדתי את הבגדים לילדים ונוכחתי לראות כי המידות אינם תואמות,חזרתי לחנות למחרת תוך פחות מ24 שעות מרגע הקנייה,ובקשתי לבטל את העסקה ,והחנות סירבו,הם טוענים כי רשום על החשבונית,שבגדים שנקנים בהנחת סוף עונה,אפשר רק להחליף אותם עד יומיים,כשביקשתי פתק החלפה,הם טענו שההחלפה היא לפנים משורת הדין,ולכן הם לא נותנים פתק החלפה,אני יכולה לבחור בגדים אחרים ולהחליף אותם אלו באלו,השאלה היא האם החנות נוהגת כדין? כי מעיון בחוק,לא מצאתי עילה לסירוב ביטול עסקה על עסקאות שנעשו בהנחה גדולה או במחירי סוף עונה...אשמח לתשובה,
נכון להיום החוק לביטול עסקה לא מסייג מכירות שבוצעו במסגרת סוף עונה (סיילים וכדומה), לכן החוק חל על כל פריט ביגוד שנמכר בחנות.
חשוב לזכור כי בקנייה בסך של עד 49.99 ש"ח החנות לא מחוייבת להחזר כספי.
אם הפריט עלה 50 ש"ח ומעלה ולא נעשה בו שימוש ותווית המחיר לא הוסרה, ניתן להחזירו ולקבל את הכסף בהתאם להוראות החוק.
בעת ההחזר, זכותה של החנות לנכות מסכום העסקה 5% או 100 ש"ח - הזול מבינהם. בעסקה בכרטיס אשראי החנות רשאית לנכות את דמי עמלת האשראי עבור העסקה ועבור ביטולה.
אמרתי את זה לבעל החנות והוא עדיין מסרב,האם אני יכול לתבוע אותו?
כמובן
מה תהליך התביעה,אני צריך להגיש קודם תלונה?
לא צריך להגיש תלונה, פשוט להגיש תביעה קטנה. ראה כאן באתר טופס מקוון להגשת תביעה קטנה.