כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

דיון תביעה קטנה אצל...
 

דיון תביעה קטנה אצל רשם בית המשפט

4 הודעות
2 משתמשים
0 Likes
482 צפיות
חבר
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

הגשתי תביעה קטנה כאן באתר והדיון נקבע בפני רשם בית המשפט. מה זה רשם בית משפט?


   
ציטוט
חבר
הצטרף: 15 שנים לפני
הודעות: 1842
 

רשם בית משפט הוא אדם המוסמך, לפי החוק בישראל, להכריע בבית המשפט בסכסוכים מסוימים בין צדדים. הרשמים פועלים במסגרת הרשות השופטת לצידם של השופטים, אולם סמכויותיהם מוגבלות ומועטות ביחס לסמכויות השופטים. כמו השופטים, הם אמורים למלא את תפקידם על-פי החוק, ללא משוא פנים ובלי שיופעלו עליהם לחצים להטיית הדין.‏ פעולתם של רשמים בישראל מוסדרת בחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 ובחוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט-1969, בהתאם לסעיף 21 לחוק יסוד: השפיטה אשר קובע כי "לבית משפט יכול שיהיה רשם, בין שופט ובין שאינו שופט".‏ פרק ג בחוק בתי המשפט עוסק במינוים של רשמים וסמכויותיהם. בהתאם לחוק זה, רשם מתמנה על ידי נשיא בית המשפט העליון באישור שר המשפטים.‏ אדם כשיר להתמנות לכהונת רשם או סגן רשם אם הוא שופט או כשיר להתמנות כשופט של בית משפט שלום. לפיכך, רשם הוא תמיד בעל השכלה משפטית, הנרכשת בבתי ספר למשפטים.‏ רשמים פועלים בבית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים, בתי משפט השלום ובתי הדין לעבודה.‏ סמכויות הרשמים לפי חוק בתי המשפט הינן: 1. מתן החלטות בתביעות שבהן הנתבע לא התגונן, לרבות בתביעות בסדר דין מקוצר שלא ניתנה בהן רשות להתגונן.‏ 2. לתת פסק דין במשפטים בהם מסכימים בעלי הדין למתן פסק דין בנוסח מוסכם.‏ 3. להורות על מחיקה מחוסר מעש של תביעה או ערעור.‏ 4. לתת או לבטל צו עיקול זמנ.‏ 5. לדון ולהחליט בבקשות בכל עניין הנוגע לניהולו של הליך משפטי, לרבות: מתן ערובה לתשלום הוצאות המשפט, דחיית תשלום אגרות ומתן פטור מהן, הארכת מועדים, החזרות אגרות בית משפט ששולמו ביתר, תשלום כסף מקופת בית המשפט, מינוי אפוטרופוס לדין, מתן הוראות בנוגע להמצאת כתבי בי-דין, שומת שכר עדים והוצאותיהם וחיוב בהם, בקשות דחופות בנוגע לשמיעת הליכים, מינוי מומחים, הוראות בדבר הליכים מקדמיים, קביעת מועד לחקירה פומבית של חייב לפי פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980.‏ 6. ליתן צו כינוס נכסים ולהכריז על חייב כפושט רגלף, 7. לנהל חקירות וליתן צווים לפי פקודת פשיטת הרגל.‏ כמו כן מוסמכים הרשמים לעשות כל דבר שבסדרי דין ונוהג ובהליכי הוצאה לפועל אשר הוסמכו בתקנות לעשותו.‏ דינם של פסק דין ושל החלטה אחרת של רשם כדינם של פסק דין או החלטה אחרת של בית המשפט בו הוא מכהן כרשם.‏ העזר במדריך להגשת תביעה קטנה.


   
הגבציטוט
חבר
הצטרף: 4 שנים לפני
הודעות: 2
התחלת נושא  

תודה רבה.‏ אני רוצה שגם אשתי תהיה נוכחת בזמן הדיון אצל הרשם, כיצד עלי לעשות זאת? האם לבקש זאת לפני הדיון? או צריך לעשות זאת מראש? מאוד חשובה לי הנוכחות של אשתי בגלל המעורבות שלה בנושא, למרות שהיא אינה רשומה כתובעת.‏ בתודה.


   
הגבציטוט
חבר
הצטרף: 15 שנים לפני
הודעות: 1842
 

מציע שתכתוב לבית המשפט שאתה תזמן אותה כעדה. אפשרי מראש בתביעה עצמה. אם כבר הוגשה התביעה, ניתן להגיש באופן מקוון כאן באתר בקשה לזימון עדים.


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

 

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט