כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

האם כדאי להגיש תביע...
 

האם כדאי להגיש תביעה קטנה?

2 הודעות
2 משתמשים
0 Reactions
229 צפיות
 שי
חבר
הצטרף: 10 שנים לפני
הודעות: 1
התחלת נושא  

שלום, לפני חודשיים הייתה לי תאונה עם הרכב בחניון של הבניין. בבואי להחנות את הרכב בחניון באתי לפנות ימינה ע"מ להחנות בחניה שלי ובאותה עת אחד השכנים יצא עם רכבו ופנה שמאלה מהנתיב השמאלי שהייתי אמור להיכנס אליו (כלומר הוא לא נסע בנתיב הימני כפי שהיה אמור אלא בנתיב השמאלי שהייתי אמור לפנות אליו בפנייה ימינה) אני הספקתי לעצור אך הוא פגע בי חזיתית. יש לציין שיש קיר שמפריד ולכן לא אני ולא הוא יכולנו לראות אחד את השני מבעוד מועד (אם הוא היה נוסע בנתיב הימני והיה פונה שמאלה ממנו סביר להניח ששנינו היינו מבחינים מוקדם יותר והתאונה הייתה נמנעת). כתוצאה מהפגיעה נפגעו שתי הרכבים : הרכב שלי נפגע בכנף הימנית ובפנס (יש חלק שממש יצא והתפרק מהאוטו שלי בכנף הימנית, הפגיעה בפנס היא פגיעה פנימית ע"פ הערכת שמאי- הפנס לא נשבר) והנזק של רכבי ע"פ הערכת שמאי מוערך בכ-4000 שח. הנזק של הרכב שלו- נשבר לו פנס קדמי וגם הפגוש הקדמי שלו נפגע משמעותית, הוא תיקן את נזקיו ב1500 שח (זוהי לא הערכת שמאי לנזקו כמובן). ניסיתי להגיע עם השכן לפשרה ע"מ שישתתף בתשלום לתיקון הרכב שלי שנפגע אך הוא אינו מוכן להודות באשמה ולהשתתף. יש לציין שברוך ה לא היו פגיעות בנפש אלא רק פגיעות ברכבים ולא היו כל עדים לתאונה. ברצוני להתייעץ עמכם האם כדאי בנסיבות אלו לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות? מה הסיכויים שאוכל להוכיח בפני שופט שאכן הוא אשם (יש דבר שנקרא רשלנות תורמת ואני חושש שמא אני עוד אהיה חייב לו)? יש תמונות שצילמתי בחניון, האם הן קבילות בכלל? תודה רבה, שי


   
ציטוט
חבר
הצטרף: 16 שנים לפני
הודעות: 1842
 

רשאית, בית במשפט לתביעות קטנות דן גם במקרים רבים של תאונות רכב, ולכן זו בהחלט אפשרות טובה. אם יש לך תמונות הקשורות לארוע אזי הן בהחלט קבילות בבית משפט לתביעות קטנות.‏ לגבי רשלנות תורמת, אכן כך, אם רשלנות תורמת מצדך מהווה חלק גדול דיו בנזק הכולל, הרי שייתכן כי אתה תחוייב לשלם לו. לפיכך מומלץ להיעזר בגורם הבקיא בחוקי התנועה כדי להבין מהו חלקך כתוצאה מרשלנות תורמת, אם בכלל קיימת.
לחץ כאן לקבלת סיוע מקצועי


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

 

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט