כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
האם ניתן לתבוע מסעדה שסיפקה במשלוח אוכל שרוף, לא טעים ולא הסכימה לזכות למרות שהובטח ולאחר שביקשו מאיתנו לארוז את כל האוכל שנשאר ולהמתין לשליח שיבוא, השליח הגיע והחליט במבט חפוז שהאוכל ננגע ולכן אין לזכות?(הובהר גם בטלפון שננגע אחרת איך אפשר להתלונן על אוכל שלא אכלנו ממנו?)בידינו תמונות של כל האוכל שנשאר ונשאר הרבה.רק להדגיש שהיו אורחים בבית ונגרמה עוגמת נפש גדולה..
היי אז הזמנתי שווארמה וקולה המסעדה חייבה אותי על הקולה אך לא סיפקה מבחינתי כל הרעיון של המשלול היה לקבל את השתיים ביחד ונאלצתי להזמין משלוח נפרד ממקום אחר כדי לקבל קולה כיוון שהם לא היו מוכנים להוציא שליח להביא לי וגם לא היו מעוניינים לזכות אותי על כל הארוחה, שנהרסה מבחינתי וגרמה לי לעוגמת נפש והרגשה של זלזול. מנהל המסעדה שלח לי 12 שקל בביט כביכול על השתיה אבל ז ה לא סיפק את רוחי,קודם כל אם נניח ואין קולה למה לא לצלצל להגיד, ואם יש ושכחתם למה להתנער מהאחריות לספק לי את המשלוח כפי שביקשתי...מבחינתי זה הפרת חוזה לכל דבר אני עמדתי בצד שלי בעסקה, כסף שילמתי ואפילו השליח קיבל 20 שקל טיפ, אבל אני לא הייתי מעוניין בפיצוי כספי. האם אני יכול באמת לתבוע על זה, אני יודע שלאנשים אחרים זה אולי נראה סתמי אבל בשבילי אחרי יום עבודה קשה בלי אוכל...שווארמה עם קולה זה אינטגרלי, סליחה על ההודעה הארוכה אפשר בבקשה תשובה בנושא?
אכן, כמו שציינת (וזו לדעתי מהות העניין) "שווארמה עם קולה זה אינטגרלי". מי שמזמין אוכל ושתיה מצפה לקבל אותם יחד (זו למעשה ארוחה - אוכל ושתיה). אי אספקה של הנ"ל יחד (או בהפרש זמן סביר) הוא בחזקת כשל תמורה המהווה עילה לתביעה. יתר על כן אי אספקה בכלל של השתיה. עניין הנזק (ומכך נגזר גובה הפיצוי הנדרש) הוא אינדיבידואלי ותלוי בין היתר ביכולת שלך לשכנע את בית המשפט במידת הנזק שנגרמה לך (לדוגמא, בהתאם לדבריך, כדאי לצרף בין היתר תיעוד לכך שחזרת מיום עבודה ארוך).
אני הזמנתי סושי באתר בערך בשעה 21:15 והיה רשום בהזמנה שמקסימום זמן לחכות 90 דקות עברו 90 דקות ומתי שניסיתי להתקשר למסעדה אמרו לי שאוכל כמה דקות ממני ו עובר עוד זמן ופשוט לא עונים לי ואוכל עדיין לא הגיעה ורק בשעה 23:40 שליח אתקשר כדי לשאול איפה אני נמצא
על הקופסה של אוכל רשום שהיא הגיעה בשעה 22:47 שזה לא נכון וכמובן האוכל לא היה אכיל
אני התקשרתי למסעדה וביקשתי פיצוי כפסי ואמרו לי שאני אקבל רק 15% על המחיר של הזמנה מה ניתן לעשות במקרה כזה?
- הזמנתי משלוח מחברת וולט, 3 מנות הגיעו לי חריפות ולא נאכלו למרות שבתפריט לא היה רשום שהן חריפות…. ביקשתי מספר פעמים לקבל החזר כספי על האוכל שלא נאכל מכיוון שהגיע חריף (ודבר זה לא הוזכר בפירוט המנות, כנראה טעות במטבח) אך ללא הצלחה… הם מעוניינים לתת לי 50 אחוז החזר על 2 מנות מתוך 3 מנות, האם מומלץ לגשת לתביעות קטנות…
אם יש לך תיעוד שיכול לשכנע את בית המשפט בטענותייך, כדאי לתבוע, אך לפני כן כדאי לנסות להגיע להסדר מול הספק וכמובן לתעד ניסיון זה.
- הזמנתי ארוחה בוולט ממסעדה שאני מאוד אוהבת תמיד הכל מגיע מושלם ופתאום הפעם כשהזמנתי הכל השתבש גם כל המשלוח התעכב וכשכתוב שאמור להגיע בערך אחרי 30-40 הגיע אחרי יותר משעה והכל הגיע קר מאוד הצ׳יפס היה שרוף לגמרי וכמובן קר ההמבורגר בחיים שלי לא ראיתי משהו כזה כל הלחמניה הייתה פשוט כמו עיסה אפילו צילמתי תמונות וכל מי שהראתי לו אמרו לי שבחיים שלהם לא ראו דבר כזה אכלתי שלושה ביסים עד ששמתי לב וגם הכל היה מגעיל וקר כל הלילה הקאתי והרגשתי מזעזע ואז כשהתלוננתי לוולט אמרו לי שלא קיבלו במסעדה עוד תלונות ושהכל היה שם בסדר מה אפשר לעשות?
אפשר לתבוע (ורצוי לצרף תיעוד משכנע). כמו כן אפשר לעבור להזמין ממסעדה אחרת.
הזמנתי משלוח מוולט והמסעדה שלחה שתי מנות עם בשר חי. ממש רואים בתמונה שהנקניקיות עדיין חיות.. מעבר לזה שזה היה חריף ומלוח ברמות ובכלל לא הזמנתי משהו חריף. הקינוח היה חלבי והיה צריך להיות ממולא קרן, בדיעבד היה בפנים מין גושים קשים שנראים כמו מוצר חלב שהתקלקל.. המסעדה גם לא ענתה לנציגים של וולט במשך חמש שעות לאחר המשלוח.. ניתן לתבוע על זה?
אפשר להגיש תביעה קטנה (רצוי לצרף תיעוד משכנע). כמו כן אפשר לעבור להזמין ממסעדה אחרת.
- הזמנתי משלוח )שילמתי דרך אשראי סה"כ 140 שקל) לאחר כמה דקות שכבר ההזמנה בוצע ושולמה התקשרו אלי ואמרו שהם סגורים אבל עדיין חייבו אותי ב140 ואמרו שאני צריך לדבר עם "תן ביס")דרכם הזמנתי ועכשיו אין מענה מתן ביס ולא יודע מה לעשות נ.ב חשוב לציין שכן הגיע השליח בסוף עם ההזמנה שלי ואמרתי לו שמהמסעדה אמרו לי שההזמנה בוטלה ומשם זה כבר סיפור .. אבל לא קיבלתי את ההזמנה שלי בסופו של דבר וחויבתי ב140 שקל
ראשית פנה אל הגורם שלו שילמת ובקש החזר. חושב לתעד פניה זו על מנת שבמידת הצורך תוכל לצרף את התיעוד לתביעתך.
אם לא תקבל מענה הולם תוכל להגיש תביעה קטנה נגד הגורם שלו שילמת.
עשיתי הזמנה אינטרנטית ממסעדה דרך גורם שלישי וביקשתי לשלם במזומן, ההזמנה בוצעה בשעה 22:30 זמן ההגעה עד 90 דקות. לאחר שחלף הזמן התקשרנו למסעדה להבין מה קורה וגילינו שהמסעדה נסגרת בשעה 23:00 וכמובן שלא היה עם מי לדבר גם לא באפליקציה.
השליח הופיע פתאום בשעה 00:30 (שעה וחצי לאחר זמן סגירת המסעדה)
האוכל הגיע לא אכיל, פריטים ששילמנו תוספת עליהם היו חסרים, חלק טעויות ומנה אחת הייתה מקולקלת.
כמובן שבשירות של המסעדה לא טרחו לענות ובאפליקציה טענו שהיות ושילמתי במזומן לא ניתן לזכות ומי שבוחר לשלם כך צריך לקחת את זה בחשבון. וכתמורה נתנו לי נקודות בסך 37% ממהזמנה.
המסעדה לא מוכנה לזכות.
רציתי לדעת האם זה חוקי לא לזכות לקוח כי הוא בחר לשלם במזומן ומה ניתן לעשות עם זה?
תודה