כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
אין חוק כזה. אם יש כשל תמורה הלקוח זכאי לפיצוי ו/או לביטול העסקה, בהתאם לנסיבות.
שלום,
עשיתי הזמנה של אוכל ממסעדה מוכרת.
ההזמנה בוצעה בשעה 20:18 לאחר שעה וחצי ממועד ההזמנה יצרתי קשר עם שירות הצאט של המסעדה כדי לבדוק איפה עומדת ההזמנה שלי נכתב לי שזה בבדיקה ועברה חצי שעה.
התקשרתי לפלאפון של אחד העובדים שהתקשר אליי כדי לבדוק משהו בקשר להזמנה עוד מוקדם יותר ושאלתי אותו אם הוא יכול לבדוק מה עם ההזמנה שלי.
לאחר כרבע שעה התקשרו אליי ממספר חסום בחור שטען שהוא מהסניף וההזמנה שלי מוכנה אך לא יצאה למשלוח ואין לו שליחים רק עוד שעה יגיע שליח.
זאת אומרת האוכל עומד על הדלפק שעתיים ורק עוד שעה יצא למשלוח.
ביקשתי לדבר עם אחראי משמרת והוא טען שהוא אחראי משמרת שאלתי לשמו והוא סירב להזדהות בפניי.
במהלך השיחה חזרו אליי מהצאט "היתה תקלה" ושיפצו אותי בארוחה.
כמובן שסירבתי.
כמובן שהשיחות של אותו מנהל משמרת לא הפסיקו
שאלתי אותו שוב על ההזמנה ושוב נאמר שאין שליח.
(כל השיחות מוקלטות ובכל השיחות התשובות מזלזלות ואף פגעו בי)
ואז הגיע השוס מתקשר אליי בחור ואומר לי שאין לו איך להגיע אליי "אין וויז" שאלתי אותו מזאת אומרת? איך חברות משלוחים מגיעות?
כמובן שקיבלתי ממנו זלזול (בחיים לא דיברו אליי בצורה כלכך משפילה) ואז ניתוק בפרצוף.
האוכל הגיע בשעה 23:30 עי משלוחן ממקור חיצוני
סירבתי לקבל את האוכל אבל המשלוחן התעקש שאצא שהוא בחוץ ואין לו מה לעשות עם האוכל.
(האוכל הגיע מזעזע!)
האם אוכל להגיש תביעה נגד הרשת? על עוגמת נפש? כשל תמורה? תודה
כן, ניתן להגיש תביעה בגין כשל תמורה. רצוי מאוד לצרף תיעוד התומך בטענותייך.
הזמנתי משלוח מרשת מסעדות גדולה ,המשלוח הגיע והיו חסרים מנות ,דיברתי עם השליח שהביא את האוכל וקיבלתי טלפון פניות שלא עובד .ביקשתי שוב מהשליח שיחזרו אלי מהמסעדה הוא דיבר איתם והם אפילו לא טרחו להתקשר . יצא ששילמתי ולא קיבלתי את מלוא ההזמנה ופשוט אין עם מי לדבר ....
מה אפשר לעשות ?
אפשר לתבוע בתביעה קטנה בגין כשל תמורה (רצוי לצרף כל תיעוד התומך בטענותיך).
שלום רב, אכלנו במסעדה. לאחר הראשונות הזמנו מנות עיקריות. 2 מהמנות היו לא אכילות. ריזוטו שלא היה מוכן ולא מתובל ושקשוקה שבמקום עגבניות היתה מרסק שעליו שברו 2 ביצים. ביקשנו להחליף את המנות אך סורבנו. בדין ודברים מול האחראי הוא הציע לנו הנחה בקנייה הבאה. האם יש כאן עילה לתביעה קטנה כנגד המסעדה?
בהנחה שלא מדובר ברושם סובייקטיבי, אלא ממש כשל תמורה, אזי כמובן שיש עילה לתביעה.
כדאי לשקול האם תוכלו לשכנע בכך את ביהמ"ש.
הזמנתי אוכל ממקדונלדס בשעה 17:30 וקיבלתי הודעה שהמשלוח היה אמור להגיע אליי ב 17:51 וחוייבתי עליה .
לאחר כשעתיים קיבלתי הודעה שלכאורה קיבלתי את ההזמנה למרות שלא קיבלתי אותה.
ניסיתי ליצור קשר עם המסעדה במשך מספר שעות וקיבלתי מענה רק ב 21:42 ובה נאמר לי " הייתה תקלה ושליח לא אסף את ההזמנה"
דרשתי מהם פיצוי לפי חוק השליחים אך הם אמרו לי שאיני זכאי לפיצוי זה מכיוון שהם משתמשים בשליחים חיצוניים.
האם זה נכון?
האם ניתן לתבוע בכל זאת?
כמובן שיש לי את כל התיעוד על ידי התכתבויות עם שירות הלקוחות שלהם .
תודה רבה.
נדרש לבחון את הפרסום (לדוגמא באתר מקדונלדס ובטלפון מול נציג) לגבי מהות שירות ההזמנה מרחוק, והאם החברה מבהירה ללקוח כי היא אינה מתחייבת להגעת המשלוח בזמן ואינה אחראית לאיחור.
שלום.
הזמנתי ארוחה במקדונלדס (ביג מק) האמורה להגיע עם 2 קציצות בשר. ההזמנה הגיע רק עם קציצה 1 ולאחר שיחה עם שירות הלקוחות קיבלתי פיצוי של 15 שקלים למימוש באתר מקדונלדס.
הבהרתי לשירות הלקוחות שהפיצוי הנ"ל לא הוגן ודרשתי פיצוי על הארוחה או ארוחה חדשה.
(הזמנתי 2 ארוחות, הארוחה שניה הגיעה במלואה וביקשתי פיצוי רק כל הארוחה הלקויה).
לאחר הדרישה שירות הלקוחות פיצה אותי בעוד 10 שקלים למימוש באתר מקדונלדס (סה"כ 25 שקלים)
שוב דרשתי פיצוי על כלל הארוחה הלקויה או ארוחה חדשה.
שירות הלקוחות השיב ש"זה המענה בגין פנייתך"
האם יש עילה לתביעה?
תודה לעונים
הזמנתי משלוח דרך וולט. ההזמנה התעכבה כל פעם ובשלב מסוים התקשרו אליי מהמסעדה עצמה להגיד לי שהאוכל כבר מוכן 40 דקות ומתקרר והם מחכים לשליח ולא עונים להם. ניסיתי כמובן לשלוח הודעות אך ללא מענה במשך כמעט שעה. לבסוף מראה לי באפליקציה שהשליח בדרך. ולפתע סומן שההזמנה נמסרה אליי למרות שאפילו לא התקשר אליי השליח. נגשתי לחלון וראיתי את השליח מחוץ לבניין צעקתי לו ואז הוא התקשר אליי. להגיד לי שאמרו לו בוולט לבטל את ההזמנה שלי. שאלתי אותו אם ההזמנה שלי אצלו והוא אמר שכן אבל לא משלמים לו אז הוא לא יביא לי אותה ופשוט נסע. עדיין לא ענו לי והמסעדה אמרה לי שגם לא לא עונים. חשוב לציין שהכול מתועד צילמתי ווידאו של כל השיחה והשליח. האם אפשר להגיש תביעה על העוגמת נפש הזאת?
כן, ניתן להגיש תביעה בגין עגמת הנפש שנגרמה לך עקב כשל התמורה.
המשלוח הגיע עם כל מיני תוספות שלא ביקשתי וכמובן שהלך לפח אמרו לי שאקבל זיכוי מתקשר אחרי יומיים אומרים לי אין בעיה אבל תבוא לקחת וכשביקשתי את הכסף בחזרה אמרו לי שלא אקבל את הכסף על המשלוח האם אפשר לתבוע על זה?
ע"פ התיאור שלך מדובר בכשל תמורה ולפיכך קיימת עילה לתביעה.