כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב,
הזמנתי בנובמבר 2024 מלון לעוד 7 חודשים בצרפת באתר של המלון בדיל של ביטול חינם. יומיים לאחר ההזמנה ביקשתי לבטל והמלון התכחש לעיסקה וחייב אותי. במייל אישור ההזמנה יש לינק שמוביל לתיאור העיסקה (להבדיל מלינק שמעביר אותך לאתר של המלון). זה למעשה האישור שיש לי לכך. לא עזרו המיילים ששלחתי אליהם. מה דרכי הפעולה העומדות לי?
תודה מראש,
אני מניח שלמלון או לאתר בו ביצעת את הההזמנה אין נציגות בישראל, לכן לא תוכל להגיש נגדו תביעה קטנה בישראל.
ייתכן שעדיף לך פשוט להכחיש את העסקה מול חברת האשראי.
תודה על המענה.
ובהתייחס למה שהצעת, האם זה חוקי?
למה הכוונה מבחינה חוקית להתכחש לעיסקה? הרי אני ביצעתי אותה, רק מתוך הנחה שאוכל לבטל. זה לא חריג. זה אפילו נהוג. אתה נרשם למספר בתי מלון ואז בודק מה הכי מתאים לך ומבטל את האחרים. לא הייתה לי שום בעיה עם אף מלון.
הגשתי שתי תלונות לחברת האשראי:
1. הודעתי על התכחושת בית המלון לעיסקה וכי ביקשתי לבטל ולא הסכימו. חברת האשראי הודיעה לי אחרי מספר ימים שהם לא יכולים להתערב בזה.
2. לאחר מכן קראתי באתר צרפתי על 14 ימי ביטול שעומדים לצרכן גם באירופה והגשתי תלונה לחברת האשראי גם על בסיס זה ואני ממתינה לתשובתם.
בינתיים אני בודקת מה עוד אני יכולה לעשות במסגרת החוק, במידה וחברת האשראי שוב תתנער ממני.
שלחתי גם מכתבים למספר גופים בצרפת, אבל בינתיים לא קיבלתי התייחסות למעט אחד שהפנה אותי לגורם מסויים שגם אליו שלחתי מייל ולא קיבלתי התייחסות.
תודה,
סיגל