כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
חתמתי הסכם עבודה עם לקוח שלי לפני שנה וחצי, וביצעתי לו את החלק העיקרי של העבודה, מסיבות שלו (חוסר זמן שלו לסיים את העבודה) הוא לא סיים את העבודה עדיין, ונשאר לו ייתרת עבודה אצלי, (בערך 30 אחוז עבודה), אני קיבלתי ממנו תשלום מלא עבור כל העבודה, כרגע לאחר שנה וחצי, הוא לא מעוניין בעבודה ודורש החזר כספי. עבור החלק היחסי שהוא לא קיבל, אני מצידי רוצה לתת לו את השירות , אבל לא מעוניינת להחזיר לו כסף. האם אני חייבת לתת לו את הכסף?
במידה ונערך ביניכם הסכם, בכתב או בע"פ, העומד במבחן החוק, אזי יש לפעול לפיו. אחרת, יש לבחון את אופי ההתקשרות ועל פיו לקבוע את גובה ההחזר הראוי, אם בכלל. לדוגמא, אם כתוצאה מעסקה זו נמנעת מלסגור עסקאות אחרות או לחתור אחריהן (נניח משיקולי מגבלת משאבים) אזי יש לכך משקל לטובתך. משקל יתר יינתן לשיקול זה במידה והדבר אף ברור ללקוח בעת סגירת העסקה. לדוגמא, לקוח המתקשר עם שיפוצניק יכול להניח כי הלה יפנה את לוח הזמנים שלו בהתאם ואף ימנע מלסגור עסקאות נוספות לצורך כך. העברתי את פנייתך לצוות האתר כדי שיציעו לך את שרותם.