כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

המוכר לא אמר שאחד מ...
 

המוכר לא אמר שאחד מהרכיבים במחשב משומש

2 הודעות
2 משתמשים
0 Reactions
162 צפיות
הצטרף: 2 שנים לפני
הודעות: 1
התחלת נושא  

שלום,

הזמנתי מטכנאי שטען שהוא חנות מחשב בהרכבה אישית (כלומר על פי הרכיבים שסגרנו בניינו שיהיו במחשב).

המוכר אמר שעל הכל יש אחריות יבואן רישמי.

אציין שבמפרטים שהוא הציע לי היה כתוב ליד כל רכיב את תקופת האחריות ושהוא חדש לדוג' (אחריות 3 שנים חדש), אך ליד הכרטיס מסך שהיה במפרט היה רשום רק תקופת אחריות ללא המילה "חדש".

עוד אציין שבזמן בחירת כרטיס מסך בהליך הרכבת המפרט עם המוכר ועוד לפני שהוא הזמין את החלקים מהיבואן. המוכר הציע את סוג הכרטיס  שנבחר (rtx 3070) עם 2 מאווררים או 3 מאווררים כאשר על הדגם עם 2 המאווררים המחיר יותר נמוך ב200 ש"ח. ובחרנו את הדגם עם ה2 מאווררים כמובן שהוא אמר שזה של חברה אחרת אלה הבנו ממנו שלאותו המוצר יש 2 גרסאות וזה מתבטא בכמות המאווררים.

כדי להיות בטוחים ולמען הסר ספק המוכר שלח לנו צילום מסך עם הרשימה של החלקים שהוא הזמין על פי מה שסגרנו איתו וברשימה לא הופיע הכרטיס מסך. כדי שנהיה בטוחים שהוא לא שכח להזמין את כרטיס המסך שאלנו אותו מה סוג כרטיס המסך שהוא בסוף הזמין לנו והוא שלח לנו את שם הסוג (rtx3070)  רק תחת חברה יצרנית אחרת (מקום Gigabyt  החברה היצרנית היא ZOTAC). 

על הכרטיס מסך שהוא הזמין לנו הוא לא אמר שהוא משומש.

גילינו את זה רק אחרי שבועיים מקבלת המחשב כאשר ראינו שהקבלה שצורפה למחשב היא לא ממנו אלה מהיבואן (על סכום יותר נמוך 4,200₪ ולא על 6,000₪ שזה הסכום ששילמו לו על המחשב.) לא היה רשום שם הכרטיס מסך שהותקן במחשב וכששאלנו אותו למה זה לא מופיע בקבלה הוא אמר שהכרטיס מסך יד שניה.

1. המוכר לא סיפק לנו קבלה ממנו על העסקה עם פרוט האחריות על החלקים שנרכשו ממנו

2. המוכר לא אמר לנו שהכרטיס מסך משומש.

האם המוכר על פי חוק מחוייב ליידע את הלקוח שהמוצר שהוא מוכר משומש?

 


   
ציטוט
מערכת אתר תביעות קטנות
חבר Admin
הצטרף: 5 שנים לפני
הודעות: 623
 

כן, ע"פ חוק המוכר מחוייב שלא להטעות את הלקוח, לכן עליו ליידע את הלקוח שהמוצר הוא משומש.

מתוך: חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981

פרק ב': הטעיה וניצול מצוקה
2. איסור הטעיה
(א) לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה
(1) הטיב, המהות, הכמות והסוג של נכס (הטובין) או שירות;
...

...
(15) השימוש הקודם שנעשה בנכס (הטובין) או היותו חדש או משופץ;


   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט