כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
התלונה שכתבתי לאל על: שלום רב. תאריך: 25/11/2012, בתאריך 07/11/2012 טסתי בטיסת אל-על 002 מניו יורק לת"א. הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 18:00. בתאריך זה התחוללה סופה בניו יורק, כאשר משעות הצהריים הודיעו בתקשורת בעיר כי חברות התעופה ביטלו את טיסותיהן עקב הסופה. עקב ההודעה בדקתי באתר האינטרנט של שדה"ת JFK ואכן ראיתי כי רוב הטיסות בכלל ושל אל-על בפרט (בשיתוף עם חברות אחרות) בוטלו. לאור זאת, התקשרתי למוקד החברה ע"מ לברר אם הטיסה מבוטלת או מתעכבת אך אמרו לי כי אין שינוי במועד הטיסה והיא יוצאת בזמן. בדרכי לשדה"ת, מזג האויר היה בלתי אפשרי, מושלג וללא ראות ולכן שוב התקשרתי למוקד ועדיין אמרו לי שאין שינוי במועד הטיסה. לאחר הגעתי לשדה ותהליך הצק-אין, הודיעו לנו כי הבורדינג יחל בשעה 16:45 ואכן עלינו למטוס כבר לאחר השעה 17:00. החל מהשעה 18:00 התחילו להודיע כי יחול עיכוב בהמראה עקב תנאי מזג האויר ומידי כל 10 עד 15 דקות הודיעו כי בזמן הקרוב נצא לדרך... אך הדקות הצטברו לשעות. שעות של המתנה קשה, ללא אוכל ושתיה נאותה, אויר ובכי תינוקות. לאור זמן ההמתנה הרב, כאשר ביקשנו אוכל מצוות הדיילים נאמר לנו כי המטוס אמור להמריא בקרוב ולכן חלוקת האוכל תעכב את ההמראה וכן כי האוכל מיועד לטיסה עצמה. אך עם זאת, לאורך תקופת ההמתנה, מחלקות העסקים וראשונה קיבלו שירות מלא, שתיה ומנות מפוארות ומפיצות ריח למחלקת התיירים שבה ישבתי. בסופו של דבר, הטיסה המריאה רק בשעה 00:40, לאחר כשבע שעות המתנה על המטוס, בגייט ללא תזוזה, ללא אוכל ושתיה מלבד מים, ללא מיזוג אוויר נאות (פעם חם מידי, פעם קר מידי ופעם ללא אוירור כלל) וללא אפשרות לתקשורת כיון שלא היתה אפשרות לטעון מכשירי סלולאר ו/או מחשבים ניידים. עקב העיכוב החריג, בעלי אף פנה לרשויות השדה שלא יכלו לעזור בנושא ולכן פנה למוקד אל-על, בשעה 22:00, שם ענה לו נציג בשם אריה, שטען כי הטיסה תצא בעוד 20 דקות ולכן לא מחלקים אוכל לנוסעים (אבל הטיסה לא יצאה ב22:30...). ההמתנה הארוכה על המטוס, טרם הטיסה הארוכה, גרמה לי להרגשה רעה, הן פיזית והן נפשית כל סוף השבוע שלאחר הטיסה, דבר שחייב אותי למנוחה עקב כאבי רגליים, ראש וקשיי נשימה (באפשרותי לצרף אישור רפואי בנושא). כאשר החופשה השנתית שלי בישראל מוקצבת לשבוע בלבד, שלושה ימים להקציב רק להתאוששות מטיסה אינה הגיונית וסבירה. אציין כי הינני ישראלית המתגוררת בניו יורק לצורכי עבודה ואין זו הפעה הראשונה שאני טסה בחברתכם. אני מבינה כי חלו תנאי מזג אויר קשים באותו יום, אבל אין ספק כי יכלו לטפל במצב בצורה שונה לגמרי מבלי לגרום למאות נוסעים סבל מיותר. כמו-כן, בבדיקה מול חוקי ה-FAA עולה כי ע"פ חוקי התעופה האמריקאיים, דחיית טיסה (כשהנוסעים על המטוס) של שעתיים מחייבת הגשת מזון ושתיה ועיכוב של למעלה משלוש שעות מחייבת להחזיר את הנוסעים לשדה. במקרה זה, לאור זאת שהמטוס לא עזב את הגייט במשך כל זמן ההמתנה הארוכה, לא נראה סביר כי לא יכלו להחזיר אותנו להמתנה לפחות בשטח השדה, תוך רווחה משירותי השדה, כמו מסעדות ונוחיות. הסבל, עוגמת הנפש והפגיעה בחופשה שנגרמו לי מהטיסה וכל שכן עלות הכרטיס גורמים לי לפנות אליכם בפנייה זו ובהמתנה לתשובה מהירה ולפיצוי הולם, טרם פנייה לערכאות חיצוניות. בתודה רבה מראש, מיכל מסיקה, MICHAL MESIKA, מס כרטיס אלקטרוני 2463894078 114, מס הזמנה 8BX6DF, הפיצוי שקיבלתי היינו 200$ וזה ממש לא נראה לי מספיק, חשבתי לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות לאור החוקים האחרונים על פיצוי במיסגרת דחיית טיסה, רציתי לדעת היכן ניתן למצוא מידע על הזכויות שלי כנוסעת? וכמה זמן מותר להשאיר אנשים על המטוס ללא אוכל? תודה רבה מראש, מיכל