כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
הנדון: התנערות מחוזה בכתב ובעל פה של חברת הוט, שלום, אני שולח מכתב זה בעקבות התנערות ברוטלית של חברת הוט מחוזה בכתב ובעל פה הנחתם עימי בתאריך 20.4.15. במשך שנים רבות לא הכנסנו את הכבלים אל ביתנו בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בכך. במשך תקופה זו חברות הכבלים והלוויין פנו אלינו בבקשה לשלוח נציג שינסה להחתים אותנו על חוזה בחברתם. בשבוע שעבר התרצינו לפגישה והסכמנו ,לאחר שיחת טלפון, להזמין את נציג חברת הוט, מר ברק ביטון לתאריך 20.4.15. כאשר הגיע הנציג, הסברתי לו שאני לא מוכן בכל ההצעות האטרקטיביות לתקופה קצובה של חודשיים או שלושה חודשים מאחר ואיני רוצה שהילדים יתרגלו למוצר ואז אאלץ לנתק אותם. ברק הבטיח לי שישנם לקוחות שמקבלים מחיר מיוחד באזורנו. החוזה כפי שמובא בקבצים המצורפים (חוזה שנחתם בביתנו וכן פקס שנשלח אלינו מאוחר יותר באותו יום) מכיל את חבילת הטריפל עם ממירים וכו במחיר קבוע של 110 ₪. מאחר והמחיר היה מאוד אטרקטיבי מבחינתנו והובהר לנו שהמחיר יישאר קבוע וללא שינוי הסכמנו להצעה. ההתקנה נקבעה ל 22.4.15. לאחר ההתקנה התקשרנו לשירות לקוחות הוט כדי לבדוק האם אנו רשומים במבצע שהובטח לנו. לתדהמתנו התברר שמופיע אצלם מחיר של 110 ₪ לחודשיים, ולאחר מכן המחיר מטפס ל- 350 ₪. הבהרנו לנציגה שיש לי חוזה חתום (מצ"ב החוזה) עם מחיר קבוע של 110 ₪ ואנו לא מוכנים לשלם שום סכום הגבוה מסכום זה. שלחנו אליהם את המסמך ולאחר מכן התקשרה אלי מנהלת שירות, שהייתה אומנם מאוד מנומסת אך אמרה שהוט לא תכבד את ההסכם מאחר ובמדיניות החברה לא קיים מחיר כזה. לא עזרה בקשתנו לשמור על החוזה הקיים ועל כך שיש לנו חוזה חתום, וכן שהנציג ששלחו אלינו מוקלט ומודה שאמר את מה שמופיע בחוזה. במהלך תקופה זו התקשרנו אל ברק ביטון מספר פעמים. בהתחלה ענה וטען שישנה טעות בשירות ומבחינתו הכל בסדר והוא רואה במחשב שהחוזה ללא הגבלת זמן. לאחר מכן המשיך וטען שאנחנו לא היחידים עם מחיר זה והוא עשה זאת בגיבוי מנהלו והם מטפלים בנושא, ולבסוף פשוט הפסיק לענות והתחמק משיחות הטלפון שלנו. , אנו מרגישים מרומים, ממורמרים ושואלים כיצד יכול להיות שחברה גדולה כמו הוט תוכל ל"צפצף" על לקוחותיה וברצותה תכבד הסכמים ואף תתבע לקוחות שלא עומדים בהסכמים, וברצותה תנפנף אותם ותתנער מחוזה שהיא אמורה לעמוד מאחוריו גם הוא לא נוח מבחינתם. אני פונה אליכם בבקשה לטפל בפניה זו. אשמח לקבלת תגובתכם במהרה, בברכה, ד"ר צחי תבור.
התסכול מובן, אני מציע לך לקרוא בעיון את המדריך לתביעות קטנות בקישור שלהלן. לאחר שתקרא את המדריך תדע כיצד לפעול במקרה זה ובמקרים דומים בעתיד. הליך הגשת תביעה קטנה הוא פשוט, קל, זול ומהיר. בהצלחה!
המדריך לתביעות קטנות
טופס מקוון להגשת תביעה קטנה