כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
האם החברות הסלולריות מחוייבות להעביר לי את השיחות המוקלטות שביצעתי עימן במידה ואני מבקש?, תודה!
על פי תיקון לחוק הצרכנות (שנכנס לתוקף ב-13 בנובמבר 2011), חברות הסלולר מחויבות לשמור כל תיעוד בדבר בקשתו המפורשת של המנוי למשך כל תקופת ההתחייבות שלו, ואם אינו בהתחייבות אז למשך 18 חודשים אחרונים לפחות, וכן במשך שנה אחרי מועד שליחת החשבון הסופי למנוי. אם המנוי מבקש להקשיב או לקרוא את התיעוד, על בעל הרישיון (חברת הסלולר) לדאוג שהתיעוד יהיה זמין להצגה למנוי בתוך חמישה ימי עבודה. בקשה מפורשת שכזו יכולה להיות מתועדת בשלל דרכים, אחת מהן היא הקלטת שיחה. לפי התיקון, כשמנוי מבקש שירות כלשהו בשיחה טלפונית בינו לבין נציג בעל הרשיון, בעל הרשיון יחויב לשמור הקלטה של השיחה הזאת, ולספקה למנוי, אם הוא מבקש זאת, תוך חמישה ימי עבודה. החובה לשמור תיעוד של פנייה ולהציגו למנוי שמבקש הוכחה, תקפה גם לשמירת מסמך חתום שהמנוי שלח לחברה, הודעת דואר אלקטרוני, הודעת SMS והזמנת שירות באתר האינטרנט של החברה. אם הזמנתם שירות בכל דרך - על החברה לשמור תיעוד שלו. מה הכוונה "תיעוד? חוץ משמירת הקלטת השיחה, "תיעוד" משמעו: שמירת עותק ממסמך שחתמתם עליו, שמירה של תדפיס של מייל ששלחתם, וכן שמירה של עותק מחשבון הטלפון של המנוי, בו מופיעים ב"פירוט השיחות" פרטי הודעת ה-SMS ששלח המנוי.
איפה אפשר להשיג מידע נוסף על חוק זה?