כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
שלום רב, לאחרונה גיליתי כי חברת ביטוח שאני לקוח שלה חייבה אותי בפרמיה בגין פוליסה שאינה שלי במשך מספר חודשים. לאחר שהתקשרתי אל החברה הם גילו את הטעות ונטלו לעצמם 10 ימי עסקים הקבועים בחוק לשם בדיקה. לאחר מכן הודיעו לי שהם מזכים אותי בכרטיס האשראי שבו חוייבתי מלכתחילה. זיכוי זה נעשה לאחר 5 ימי עסקים נוספים כלומר באיחור של יום לעומת האמור בחוק הגנת הצרכן. בנוסף, החברה גם טעתה בחישוביה וזיכתה את כרטיס האשראי שלי בסכום נמוך בכ-20 ₪ מאשר חייבו אותי משך כל אותם חודשים. שאלתי היא : האם איחור של יום וטעות בסכום נמוך ( בנוסף לטעות החמורה של חיוב שאינו שייך לי) מהוות עילא לתביעה?
איחור של יום לא מהווה עילה מוצדקת. לגבי ה-20 ש"ח כשאי לפנות אליהם בעניין. לגבי החיוב השגוי, אם יוכח שהדבר בוצע שלא בתום לב, אלא בשיטת מצליח, אז כמובן שיש עילה לתביעה.
מסתבר כי חברת הביטוח נהגה על פי החוק והצמידה את החיובים השגויים למדד שהיה שלילי ומכאן הפער של 20 השקלים. עוד מסתבר כי חברת הביטוח זיכתה את כרטיס האשראי שלי המיועד לזכות את חשבוני ביום 15 לאפריל. כאן כבר מדובר על איחור של למעלה מחודש. התקשרתי מיוזמתי לחברת האשראי וביקשתי שיקדימו את הזיכוי. להפתעתי חברת האשראי נעתרה, אולם עובדה זו רק מגבירה אצלי את תחושת הכעס כלפי חברת הביטוח- כאשר החוק והמצב משחקים לטובתם הם מנצלים את המדד השלילי ונוהגים על פי החוק ומשלמים פחות. כאשר החוק אומר לזכות את הלקוח אחרי עשרה ימי עסקים של בדיקה ועוד ארבעה ימים לאחר הבדיקה הם מזכים את כרטיס האשראי שלי בזמן אבל חשבוני יזוכה רק בעוד חודש. אזכיר שמדובר בחיוב שאיננו שייך לי כלל וחברת הביטוח גם מחזירה לי פחות וגם מושכת את הזמן עד לזיכויי. האין כאן עילה לתביעה?
אתם לא עניתם ואני הרגשתי שאני צודק ולכן פניתי בכתב לחברת הביטוח. טענתי שהם נהגו שלא לפי החוק ודרשתי פיצוי. התוצאה: קיבלתי את כל כספי בחזרה בתוספת של שיק שכלל ריבית והצמדה וגם תוספת של פיצוי מיוחד מעבר לריבית וההצמדה. אמנם מדובר על ״ כסף קטן״ אבל חוק הוא חוק ומי שצודק ועומד על שלו בהחלט מרוויח.