כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
האם ניתן לתבוע את חברת הוט על כך שבזמן שיחת ההתחברות סוכם על מחיר מסויים של 69₪ ל-3 חודשים (השירות התחיל לפני כחודש) +89₪ על התקנה כלומר סך הכל 158₪.
בנוסף, התעקשו על כך שיש באזורי סיבים אופטיים ושיחברו אותי אליהם, כאשר הגיע הטכנאי נודע לי שבעצם אין סיבים באזור המגורים שלי ולא ניתן לקבל את השירות הנל.
לאחר כחודש התקשרו אליי ונודע לי שקיים חוב של 255 שקלים וכאשר ניסיתי להתקשר לנציג שירות ולבדוק על מה החוב ומה הסיבה לו לא הסכימו לשוחח איתי וישירות העבירו אותי למחלקת הגביה, ״עד שלא תשלמי אי אפשר לעזור לך, את לא יכולה לדבר עם אף אחד אחר.״ וניתקו את השיחה.
לאחר מכן ניסיתי שוב ליצור קשר עם מחלקת המכירות על מנת לבדוק אולי דרכם במה מדובר אך התשובה שקיבלתי הייתה ״זו לא הבעיה שלי״ וניתקו את השיחה.
בנוסף, כאשר נכנסתי לאזור האתר האישי לפתע הבחנתי כי הוט מחייבים אותי על 9 מכשירים שונים (דבר שלא נאמר לי בעת ההתחברות לחברת הוט), בנוסף לא נשלחה אליי חשבונית וגם לא קיימת כזו באזור האישי באתר.
אשמח לדעת אם יש באפשרותי להגיש תביעה מכיוון שאני לא יודע כבר איך אוכל לקיים דו שיח או לבדוק על מה ולמה קיים לי חוב על דברים שלא כחלק מהמנוי.
אם, כמו שתארת כאן, גבו ממך תשלומים שלא על פי המוסכם, כמובן שקיימת עילה לתביעה.
כמובן שמחובתה של החברה לפרט את מהות החיובים, וסירובה לעשות זאת אף הוא מהווה עילה לתביעה.
בנוסף, אם ביקשת מהחברה להפסיק את המנוי ולמרות היא לא עשתה כן והמשיכה לגבות ממך תשלומים, ניתן לתבוע פיצוי לדוגמא בסך 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
לדוגמא, ראו פסק דין של תביעה קטנה: סלקום לא ביטלה את חבילת השירותים לסלולרי – הלקוח יפוצה ב- 10,000 ש"ח