כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.

מגפיים

2 הודעות
2 משתמשים
0 Reactions
329 צפיות
חבר
הצטרף: 12 שנים לפני
הודעות: 1
התחלת נושא  

בנובמבר שעבר קניתי מגפיים של "תומס" דרך האינטרנט מחברת "ביג סטאר יבוא ושיווק", בעלות של 250 ₪. הן הגיעו באיחור ובמידה לא נכונה. שובר הקניה שקיבלתי היה רשום מספר טלפון לבירורים אך על אף שהתקשרתי אליו המון פעמים, מעולם לא קיבלתי מענה. שלחתי מייל לחברת "תומס" שלא ענו לי, וניסיתי להשיג במשך כמה שבועות את הספק של "ביג דיל", שבאמצעות קופון שלהם ביצעתי את הרכישה, בטלפון ובמסרונים ללא מענה.‏ אחרי שלושה שבועות מאז שהגיעו המגפיים שלחתי מייל תלונה ל"ביג דיל" והם כתבו לי סוף סוף מספר אחר של הספק.‏ לאחר כמה ימים שבהם התקשרתי אל הספק ולא זכיתי לכל מענה שלחתי לו מסרון עם בקשה שיצור איתי קשר במהרה שעליו השיב "אתקשר במהלך היום" ומאז לא חזר אלי. לאחר כשלושה שבועות שלחתי לו מסרון נזעם: "קניתי מגפיים כדי לנעול אותן, האם אתה מחכה שהחורף יגמר?", אך לא קיבלתי ממנו מענה. לאחר כשבועיים ניסיתי להתקשר שוב, הוא ענה הפעם לטלפון ואמר לי לשלוח לו את הפרטים והוא ישלח לי מגפיים מתאימות. לאחר כל העיכוב שהיה והריצה אחריו לא הסכמתי להחלפת המגפיים בלבד ודרשתי פיצוי על עוגמת הנפש. ואז הוא אמר לי להתקשר מאוחר יותר, ו"מרח" שוב את הטיפול בעניין במשך כמה ימים.‏ בכל מקרה לא שלחתי לו את המגפיים כי חששתי שלא אקבלם חזרה או שלא אזכה לפיצוי המגיע לי לדעתי.‏ עם כל הסחבת הטלפונית הזו, כבר עבר רובו של החורף ואני הייתי מתוסכלת. כבר שילמתי על המגפיים ולא יכולתי להרשות לעצמי לקנות זוג מגפיים אחר. כמעט התייאשתי והנחתי בצד את כל העניין. בקיץ החלטתי לנסות שוב לסיים את עניין המגפיים. דיברתי עם הסוכן בטלפון והוא הבטיח לי (בעל פה) לשלוח לי את המגפיים המתאימות + פיצוי על עגמת הנפש + החזר על הוצאות הדואר הרשום שיהיו לי. שלחתי את המגפיים בדואר רשום. לא עקבתי אחרי החבילה כי הייתי בחופש אך כשגיליתי שעבר חודש מאז שהמגפיים הגיעו ליעדן התקשרתי לברר. מסתבר שלא נעשה איתן כלום, והסוכן שוב משך את הזמן: זה בבדיקה תתקשרי מחר. עוד שעה יחזרו אלייך, כך במשך שלושה ימים. עד שהבהרתי לו שאני מצפה לקבל את המגפיים תוך שבעה ימי עסקים + פיצוי. הוא הסכים לכך. למחרת התקשרתי כדי להזכיר לו שהוא התחייב גם להחזיר לי את הוצאות המשלוח של דואר רשום, אך לפתע הוא אמר שזה לא מקובל, וכן לא הסכים לומר מה הפיצוי שמגיע לי, בניגוד לחברות אחרות שמכבדות את עצמן. בשיחה זו אמרתי לו שאני שוקלת לתבוע אותו בתביעות קטנות בגלל ההתנהלות שלו. הוא אמר: לכי תתבעי. אם את רוצה לתבוע אותנו לא נשלח לך כלום. אמרתי לו שבינתיים אני סופרת את הימים עד שהמגפיים אמורות להגיע אלי ומחכה לראות מה יישלח אלי.‏ שבעה ימי עסקים עברו והמגפיים לא הגיעו. כשהתקשרתי הוא אמר לי שהוא שלח את המגפיים אך כשביקשתי את מספר החבילה כדי לעקוב אחריה הוא אמר שהווא יבדוק ויחזור אלי "עוד היום". הוא לא חזר אלי וכשהתקשרתי מאוחר יותר הוא שוב אמר שהוא צריך לבדוק ושהוא יחזור אלי.‏ מאז עברו יומיים והוא כמובן לא חזר אלי. ברור לי שהוא לא מתכוון להתקשר והמגפיים שלי אצלו.‏ אני רוצה לתבוע אותו אך יש לי סימני שאלה רבים: 1. אני אפילו לא יודעת מול מי אני עומדת. חברה? אדם בודד? הסוכן כל הזמן מדבר בלשון רבים: "יטפלו", "בודקים", אך יש לי הרגשה שהוא האדם היחיד מאחורי העסק הזה, ואין אחראי מעליו.‏ 2. האם לסוכן יש עילה לטעון כנגדי שאני לא בסדר שלא שלחתי את המגפיים על אף שעבר זמן רב?, 3. אמנם יש עימי תאריכים מדוייקים לכל שלב בסיפור ולכל ההתקשרות שלי מול הסוכן, אך כל הקשר נעשה בעל פה ושום שיחה אינה מוקלטת. גם מסרונים אינם שמורים. בהעדר ראיות ברורות, הסוכן יוכל להמציא גירסה משלו ואף לטעון שסוכמו בינינו דברים אחרים לגמרי. אני חוששת מכך בעיקר ולכן אני שואלת: האם יש לי סיכוי לזכות בתביעה? , תודה מראש על הייעוץ, הדס.



   
ציטוט
חבר
הצטרף: 17 שנים לפני
הודעות: 1842
 

ראשית, כדי לקבל תשובה טובה יותר מזו, היה עלייך לכתוב יותר בתמציתיות. זה דבר הרבה הרבה יותר חשוב מהעניין עם המגפיים. בכל מקום בחיים, בעבודה, מול חברים, משפחה, אנשים זרים, מול בני זוג, וכו, חשוב מאוד לדעת להעביר את דבריך בתמציתיות ולעניין, ולא כפי שעשית כאן.‏ בכל זאת אנסה לתת לך תשובות.‏ 1. אני אפילו לא יודעת מול מי אני עומדת.‏ - אם יש לך חשבונית/קבלה, הפרטים רשומים בה. אם אין לך, בדקי מול חברת האשראי שדרכה ביצעת את התשלום, מהם פרטי העסק המוטב.‏ 2. האם לסוכן יש עילה לטעון כנגדי שאני לא בסדר שלא שלחתי את המגפיים על אף שעבר זמן רב?, - הסוכן יכול לטעון מה שהוא רוצה, בד"כ גרסתו תהיה שונה משלך. בית המשפט יחליט איזו גרסה הוא מקבל.‏ 3. חבל שלא הקלטת שיחות עד כה. רצוי שתעשי זאת כעת לפני שתגישי את התביעה. גם בלי הקלטות יש סיכוי לזכות, אך הסיכוי נמוך יותר, או לחלופין, הסיכוי נמוך יותר לזכייה בסכום גבוה.‏ העזרי במדריך להגשת תביעה קטנה.



   
הגבציטוט

השאר תגובה

שם המחבר

דוא"ל של המחבר (לא יופיע באתר)

כותרת *

 

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט