כל אדם עלול לחוש לעיתים כי נעשה לו עוול (רמאות, מחדל, התחייבות שלא קויימה, סכסוך ועוד). למרבה הצער, אנשים רבים נרתעים מלעמוד על זכותם לקבל את המגיע להם ע”פ חוק. במקרים אחרים ישנם אנשים העומדים על זכות המגיעה להם ע"פ חוק, אך פועלים להשיגה בדרכים פסולות, גם אם בתום לב. אלה גם אלה אינם משיגים תוצאות מוצלחות. הסיבות לכך הן לרוב חוסר בידע, נסיון והדרכה.
לשם כך העמדנו לרשותכם הציבור הרחב ארבעה פורומים ייעודיים:
תביעות קטנות, ענייני עבודה, סכסוכי שכנים בבית משותף, ענייני משפחה.
כאן תוכלו לבקש ולשתף עצות ומידע בין משתמשי האתר והנהלת הפורום.
האמור בפורום אינו מהווה חוות-דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי. המידע באתר הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו. אין לשלוח תגובות אשר כוללות פרסומות או תכנים בלתי חוקיים כגון דברי הסתה, הוצאת דיבה או סגנון החורג מגבול הטעם הטוב. מערכת הפורום רשאית להסיר או לערוך הודעות.
רכשתי מיטות בחנות, האספקה התעכבה, הרהיטים הגיעו באיכות גימור לא נאותה, ארגז המצעים ללא ידית הרמה, המזרנים לא הגיעו, המוכר שכח ששילמנו עבורם ושלח אחרים אחרי שבועיים, שהתבררו כגבוהים מדי, נלקחו והגיעו אחרים פשוטים בשווי 300 שח, כאשר אנו שילמנו מחיר גבוה עבור המזרנים. המיטה התחתונה הנפתחת לא התאימה למידות, ונלקחה לתיקון ועד היום 4 חודשים לאחר ההזמנה לא הגיעה וזאת לאחר שיחות חוזרות ונשנות עם המוכר, והבטחה כי אני אפגש איתו בבית המשפט אם המיטה לא תגיע תוך שבוע, ואכן היא לא הגיעה עד היום. מה סכום הפיצויים שאותו אוכל לתבוע באם מחיר סך העיסקה הוא 7500 שח. האם יש עילה לתביעה?, האם אני חייבת לשלוח מכתב לחנות למרות שאמרתי לו טלפונית כי אני אתבע אותו באם לא תגיע המיטה?, אודה על תשובה.
מתאורך עולה כי יש עילה לתביעה. ניתן לבקש את ביטול העסקה והחזר מלוא הסכום, ובנוסף פיצוי על עגמת נפש והוצאות. לגבי ההתראה, פחות משנה אם זה בכתב או בע"פ, יותר חשוב שזה יתועד. חשיבות ההתראה היא להציג בפני השופט את נכונותך להגיע לפתרון טרם פנייתך לביהמ"ש. בכל מקרה תוכלי להיעזר במדריך להגשת תביעה קטנה שבאתר, וגם בקריאת פסקי דין של תביעות קטנות בנושא צרכנות, בתי עסק, בעלי מקצוע וכו'. בהצלחה!
